ANASAYFA

11 Şubat 2019 Pazartesi

MİM - İstiridyedeki sorular :)




Tekrar merhaba :) 

Sevgili blog arkadaşım İstiridye Avcısı mimlemiş.Çok teşekkür ediyorum ve  hemen sorulara geçiyorum :)


- Negatif olayları pozitif açılımlarla yorumlayıp olumlama yapmayı sever misiniz ? Evetse neden, hayırsa neden ? 

Bu çok kolay bir şey değil ama yapıyorum. Yapamadığım zaman beni rahatlatacak olan kişi anneme yönelirim o zaman kesin pozitif bakarım. Şuna da çok inanıyorum ''Her şerde bir hayır vardır '' o yüzden bakarım pozitifi bulurum, uğraşırım :)
-İnsanları sınıflandırma eğilimi hakkında neler düşünürsünüz ?


İşte son zamanlarda karşıma sürekli çıkıyor ve bu beni deli ediyor ! 
İnsanları sınıflandırmayı sevmem sınıflandıran kişilerden de hoşlanmam bunu sezdiğim an setlerimi örerim hatta gıcıklaşırım. Her insan mükemmel olamaz çünkü herkes eşit şartları yaşamıyor. İmkanlar, aile,çevre,eğitim birçok unsur bunları etkiliyor  sonuç sınıflandırma yani ayrımcılık yapılması kısacası sevmiyorum ama var işte :/ 


-Sizce herkes birbirine benzeseydi nasıl bir dünyada yaşardık ?


Cesur Yeni Dünya - Aldous Huxley  kitabı geldi aklıma :) Renksiz bir dünya olurdu. Bence iyi insanların kıymeti kötü insanlar sayesinde biliniyor yani bu bir denge çeşitlilik olmalı yoksa dümdüz bir sıradanlık olur :)

-Doğum ve ölüm hakkındaki düşünceleriniz nelerdir ? 


İkisi de  bir başlangıç. Doğum insan için mucize özellikle bir anne için ne kadar yüce bir duygu düşünürken bile anlatamayacağım hisler oluşuyor :) Ölümse yaşamaya devam edenler için üzücü ölen içinse hesabı bekleme zamanı, yapılan kötülüklerin ya da dünya telaşını anladığımız gün yani her şeyin ne kadar da boş olduğunu anladığımız an ya cezası ya mükafatı  :) Toprak da geliyor aklıma içinde kim bilir kimler var :) 
-Karakterinizi bir hayvana benzetecek olsanız ne olurdunuz ? Neden ?


Önceden İngilizce öğretmenimiz sormuştu bende kendimi hiç hayvan olarak düşünmediğimi söylemiştim. Kendisi de bana sen ceylan olurdun demişti. O yüzden ceylan diyorum bence de bana uyuyor :)
-Bir  yazarla (Ölmüş ya da yaşayan olabilir) bir hafta sonu geçirme hakkınız olsa kiminle olmak isterdiniz ?


Mehmet Akif Ersoy  :)
-Yaşamınız bir sinema filmi haline gelse, ismi ne olurdu ? Neden ?


Benim Özelim :) İlk kullandığım takma adım o yüzden her şeyde bunu kullanıyorum film olursa da  bu olsun :D


Evet şimdi mimleme sırası bende :) Yazılarını çok sevdiğim blog arkadaşımı mimliyorum :)
Kitaplara Kaçanlar 

40 yorum:

  1. Bu mime bende mimlendim, yazacağım :) çünkü çok güzel sorular var. Bu sayede sizi de daha iyi tanımış oluyoruz. Yazar olarak kesinlikle katılıyorum, seçmesi biraz zor ama geçmişte çok iyi yazarlar gördü bu tarih... insanları sınıflandırma konusunda da, fazlasıyla yazdıklarınıza katılıyorum :) Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanıtlarınızı okudum bende ve çok beğendim :) Evet yazar en zorlandığım kısımdı. Güzel yorumunuz içinde çok teşekkür ederim. Sizinde emeğinize sağlık :) Sevgiler :))

      Sil
  2. Harika sorular için güzel cevaplar.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Demek ceylannnn :) Ne hoş bir hayvan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle çok hoşuma gitmişti benimde :)

      Sil
  4. Merhaba Sayın Blog yazarı Blogunuz bir Mim etkinliğinde yer aldı. Yazar Tanışma etkinlik Mimine sizi tanıyan bir blog yazarı tarafından mimlendiniz.
    Sizinde yer aldığınız bu Mim işte burada->(
    Yazarlar Mimi ) tanışmamız için senide bekliyoruz. İlgine teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mimlediğiniz için teşekkürler en kısa zamanda bakacağım :)

      Sil
  5. :) güzeeel yinee. bu sınıflandırma, kast sistemi bizim ülkede olan bişi yaa. amerika avrupa filan bilmiyo böle şeyleri. amerikada iş başvurusunda, bitirdiğin okulu yazmak bile ayıp meselaa. bizde ise yok odtülü, yok alevi, yok gerici, yok yoksul, hep bir ayırım var yaaa off yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten bizim ülkede artık iyice kötüleşti :(

      Sil
  6. ceylan yakışmışşşş :)

    YanıtlaSil
  7. Ne içten cevaplar :) İyi ki yapmışım bu mimi diyorum her seferinde. En azından şu insan sınıflandırmasına verilen cevaplar beni ümitli kılıyor yeni nesil adına ;) Ceylan hoş benzetme ve de merak uyandırdı bak şimdi. Belki günün birinde görüşmek nasip olur ve bu benzetmeyi bizzat yapabiliriz kimbilir :)) Bu arada yazar sorusunda Mehmet Akif muhterem de açık ara önde an itibariyle :) Hızlıca geri dönüşün ve samimi cevapların için çok teşekkürler canımcım. Sağolasın, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim evet iyi ki yapmışsınız :) Neden olmasın sonuçta dünya küçük :) Bu güzel mime beni de etiketlediğiniz için çok teşekkür ederim :)))

      Sil
  8. Mim davetiniz için çok teşekkür ederim. Bu sorulara cevap verebilmem için zamana ihtiyacım var. Cevaplarınız aynı zamanda önemli konulara da işaret ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Cevaplarınızı bekliyorum :)

      Sil
  9. Ötekileştirenleri de bazen ötekileştirmek istiyorum. Güzel cevaplardı canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ne yaptıklarının farkına varmaları için bunu yapmalıyız aslında :) Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. Birçok nedeni var Osmanlı nın yıkılışı Türkiye Cumhuriyeti nin kuruluşu bunları yaşamış ve en önemlisi İstiklal Marş nı yazmış :) Hepsini konuşmak isterdim hayatı da çok zor geçmiş ailesi ve vatanı için çok fazla fedakarlık göstermiş Benim için en değerli şair en çok onunla konuşmak isterdim :) Keşke daha çok önem verilse dizisi olsa ama bire bir gerçek yaşamından ya da bir film hatta kitabı olsa ne güzel olur dimi İskender Pala dan Yunus Emre yi okuduğumda daha çok aklımda kaldı daha çok hayran kalmıştım okumak isterdim bizim Milli Şairimizi :)
      “Hayır, hayal ile yoktur benim alış verişim.
      İnan ki, her ne demişsem görüp de söylemişim”

      Sil
  11. Paylaşımlarınızı severek takip etmeye çalışıyorum daha nice paylaşımlarınız olur inşaallah...Sıkılmadan dirayetle :)...Selam ve Dua ile...

    Selam ziyareti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim şu ara fazla blog bakamıyorum ama en kısa zamanda blog yazılarınızı okuyacağım :)

      Sevgiler :)

      Sil
  12. İstiridye avcısının mim sorularına çok güzel cevaplar vermişsiniz. Keyifle okudum bugün bende paylaşım yaptım beklerim :)...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  13. Daha önce yorum yapmışım ama şunu da eklemek istedim.Cesur Yeni Dünya kitabı da okumak istediklerimden :)

    YanıtlaSil
  14. Bloglar, mimler gibisi var mı :)
    Ben de beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen mimler gibisi yok :) Tabii ki en kısa zamanda bakacağım :)

      Sil
  15. Gelip,gelip bakıyorum yeni yazı var mı diye :( Ama yok yok yok :)

    YanıtlaSil
  16. blogunuzu yeni keşfettim ve sizi izlemeye aldım sizi de bloguma bekliyorum :) https://selenyldrm.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      En kısa zamanda bakacağım teşekkürler :)

      Sil
  17. Merhaba, Değerli Blog Arkadaşım; İnsana Davet sitesinde "Blog Keşif Etkinliği ve Önemli Duyuru" başlıklı yazımızda size de yer verdik. Hemde önemli bir duyuru içeriyor... Bakmak isterseniz beklerim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :)
      Çok teşekkür ederim Hayırlı Tezkereler dilerim :):)

      Sil