ANASAYFA

18 Mart 2019 Pazartesi

İçimizdeki Şeytan Sabahattin Ali


Kürk Mantolu Madonna yı okuduğum zaman etkisinden uzun süre çıkamamıştım.
Kuyucaklı Yusuf u okuduğumda daha çok etkilenip daha çok sevmiştim.
İçimizdeki Şeytan için diyecek hiçbir sözüm yok ikisini de geride bıraktı.
Her Sabahattin Ali okuduğum da böyle olacak sanırım kime hangi kitabını tavsiye edeceğimi şaşıracağım. Okuduğum bu 3 güzel kitabı da şiddetle tavsiye ediyorum :)

Duygusal olarak yoğun bir dönemden geçiyorum ve doğru dürüst kitap okuyamıyorum. Sakin bir zamanda tekrar okuyacağım İçimizdeki Şeytan ı eminim o zaman daha da iyi anlayıp yorumlayacağım. Keşke bu zamanda okumasaydım...Bundan sonra ki kitap seçimlerimde daha hafif kitaplar olacak. Çünkü ben hayatımın en güzel 'Evet' imi söyledim. Bu ilk adımlar şimdiden birçok düşüncemi işgal ediyor kitaplarımı düzenli okuyamıyorum şimdilik ama biraz sakinleşip alışınca tekrar eskiye döneceğim :)

Ömer ve Macide karakterini ömrüm boyunca unutamayacağım. Yan karakterler de tabii ki iyiydi. Özellikle aydın, eğitimli görünen aslında hiçbir fikri ve şahsiyeti olmayan karakterleri okumak beni güldürdü. Ne kadar da tuhaf ne kadar doğru tespitler...Okurken içimde nasıl bir şeytan olduğunu, nasıl beni ele geçirebileceğini hatta acaba'' benim en zayıf yönüm ne ? ''diye çokça düşündüm. Okurken anlıyoruz ki baştan sevdiğimiz hoşlandığımız davranışlar sonradan bize ağır gelebiliyor.Bir dayanak nefes almak, birine güvenip inanma ihtiyacı duyuyoruz fakat güvendiğimiz dağa kar yağınca suçlu kim bulamıyoruz  ''O öyleydi de ben mi görmedim ?'' sorularıyla kendimizi iyice yiyoruz. Nitekim herkes karakterini baştan gösteriyor düzelmesini beklemek ne yazık ki kimi zaman çok acı sonuçlar doğuruyor... İki zıt karakter okudum biri çok güçlü,biriyse rüzgarla birlikte savrulan bir karakterdi ama doğru karara vardılar ne kadar zıtlıklarla başa çıkabiliriz sonunda boyun eğip doğru olanı anlıyoruz ya da yoruluyoruz.


''Hasan Ağa,Hasan Ağa olarak düşünür,böyle yaşar.Hükümleri hayatın verdiği birtakım tecrübelerin neticesidir ve kendine göredir.Konuşurken karşısında Hasan Ağa'dan başka kimse yoktur.Fakat bu efendilerin hiçbiri kendisi değildir.''

Keyifli okumalar dilerim...

19 yorum:

  1. Kürk Mantolu Madonna yı
    Kuyucaklı Yusuf tan daha çok beğendim ben. İçimizdeki Şeytan ı ise okumadım henüz. Çokkkkk teşekkürler tanıtım için 👍😊🤚

    YanıtlaSil
  2. İçimizdeki şeytan zaaflarımız olabilir mi acaba? çok teşekkürler tanıtım için.

    YanıtlaSil
  3. Kürk Mantolu Madonna ve Kuyucaklı Yusuf benim de okuyup beğendiğim kitaplardı. İçimizdeki Şeytan ise, bu sene okuyacağım Türk Edebiyatı klasikleri arasında. Sebahattin Ali den, ayrıca Sırça Köşk'ü de okudum. Bu kitap hikaye ve büyüklere masallardan oluşuyor. Özellikle, masallarda yapılan politik göndermeler yazarın da başına bela olmuş. Dönemin bir çok toplumsal yaralarına parmak basıyor. Bu kitabı da beğenerek okumuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman hemen notumu alıyorum bilgi verdiğiniz için çok teşekkür ederim. İçimizdeki Şeytan yorumunuzu da bu sene merakla bekleyeceğim :)

      Sil
  4. Olabilir, bu gibi kitapların birebir filmi yapılsa keşke :)

    YanıtlaSil
  5. Kurk mantolu madonna okudum fakat bu kitabı okumadım tavsiye ve değerlendirme için editöre tesekkurler

    YanıtlaSil
  6. eh herhalde üç önemli kitabı bunlar yaniii :) ay hadi yaaa heycanlısın yaniii, mutluluklar sanaaa, hayırlısı olsuuun, çok çok mutlu ol yaaa :) okursun kitap yine nasıl osaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett çok heyecanlıyım inşallah ya sende çok çok mutlu ol :):):) okuyacağım tabii ama böyle uzun sürecek sanırım :(

      Sil
  7. Sebahattin Ali kitaplarini cok severim. Takipteyim, sevgiler 😊

    YanıtlaSil
  8. kuyucaklı yusufu okumuştum ama diğerlerini henüz okumadım. Mutlaka okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli okumalar dilerim simdiden o zaman 🙂🙂

      Sil
  9. okunacaklar arasında bekleyen bir kitap bu. Yorumun için sağol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Şimdiden keyifli okumalar dilerim :):)

      Sil
  10. Ben de çok popüler diye ısrarla okumuyorum bu yazarı :) Bir gün inşallah okurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah :)Tek bir kitabını okumakla diğer kitaplarını da listeye almaya başlıyor insan :)

      Sil