ANASAYFA

25 Mayıs 2020 Pazartesi

Azınlığın Zenginliği Hepimizin Çıkarına mıdır? - Zygmunt Bauman

Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım,

Bu kitabı geçen sene Kitaplara Kaçanlar blogundaki tanıtım yazısı sayesinde almıştım. Normalde Sosyoloji bölümünü bittirdim. Okul zamanı okumam gerekirdi ama o zamanlar bölümümle alıp veremediğim bir okuma sorunum vardı. Geç olsun güç olmasın. Kendi kendime kaldığım bu zaman da okumam büyük şans. Defalarca okuyup kafa yorabileceğim ender kitaplardan. Okurken büyük keyif aldım. Her kelimenin cümlenin altı çizilir. Kafamızın bir köşesinde de büyük notlar almamızı sağlayan çokça düşündüren ve bizi yormayan nadide kitaplardan.
Bende her zaman 'Zengin fakirler' derim. Vardır ama asla yoktur. Gözleri asla doymaz hep etrafında onlara yaklaşan insanlardan korkarlar ya bir şey isterse diye korkuyla yaşayan bir kaç insan da görmüştüm. Insanın gerçekten gönlü zengin olmalı... Gerisinin boş olduğunu pek anlamamaları üzücü. Daha kötü olansa aradaki bu uçurumların kapanmaması adaletsizliğin garip bir şekilde sürüp gitmesi hayret verici. Bu kitap sayesinde bunu daha da net açıkça görbilirsiniz. Ayrıca tüketim delisi olduğumuz şu günler de gözümü çok iyi açıp sirkelenmemi sağladı.

Tavsiye ederim. Iyi okumalar dilerim . (:


Sevginin elektroniğe uydurulmuş halinin sevgiyle hiçbir ilgisi yoktur; tüketicilere yönelik teknoloji ürünleri insanların narsizmini tatmin etme yemiyle müşterilerini yakalar. Ne olursa olsun, ne yaparsak yapalım  veya neyi yapmaktan vazgeçersek geçelim bizim üzerimize çok kafa yordukları kesin. Franzen'ın vurguladığı gibi "kendi yarattığımız filmlerde oynuyoruz ,sürekli kendimizi görüntülüyoruz,fareyi tıklıyoruz ve makine bize kendimizi becerikli hissettiriyor... Biriyle arkadaş olmak , bizi pohpohlayanlara sadece bir yenisini daha eklemek anlamına geliyor." Bu arada Franzen" Sempatik olmaya çalışmak sevgiye dayalı bir ilişkiye uygun değildir." Diye de ekliyor.

Sayfa 45

Başka birisinin(ama kimin?!) Kuşatması altında,postaya verilmiş veya verilmek üzere olan tahliye emrini bekleyen ,istenmeyen misafirlermişiz gibi,dünya gittikçe soğuk,yabancı ve itici oluyor.

Sayfa 69


18 yorum:

  1. Tabii ki geç olsun güç olmasın :) Bu tür kitaplar herkesin okuyabileceği ya da okumak isteyebileceği kitaplar değil. Belli bir altyapı gerektirebiliyor. Kitabı bilmiyorum ama yayınevi ve yazarın bende bıraktığı izlenim böyle. Bu tür kitaplardan bahsetmek, tadımlık da olsa, konuyla temas kurmayı sağlıyor ki bu bile çok değerli :)

    "Sempatik olmaya çalışmak sevgiye dayalı bir ilişkiye uygun değildir." Ne kadar doğru bir cümle! Bu, içten gelmediği sürece tamamen ticarettir. Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız ilgi duyanlar bu kitaba şans verebilir (:
      Yorumunuz için çok teşekkür ederim.
      Kucak dolusu sevgilerle (:

      Sil
  2. hımms okuyabiliriim. bauman başka bi kitabını okuduydum bi deee ayrıntı en sevdiğim yayıneviiii, ikinci de metis :) bu kitabın konusu da çok sevdiğim konulardanmış :) tişkirs :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu kesinlikle okumalısın eminim çok seveceksin (:
      Bende cok seviyorum bu iki yayınevini(:
      Rica ederim :)(:

      Sil
  3. Bu dünyayı, bu çağı, bu yapaylığı sevemedim bir türlü.
    Geçmişe özlem duyuyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız değilsin (: Elimizden geleni yapıp bu çağın düzelmesini umut ediyoruz.

      Sil
  4. Söz çok doğruymuş (:
    Günümüzde maalesef çoğu kişi cimrilesti kimse hak ettiğini alamıyor. Eskiden işçinin teri kurumadan hakkı verilirmiş şimdiyse daha ne kadar parayı kullanıp daha da zenginleşirim kafası var.umarım hak hukuk yeniden sağlanır.

    Yorumunuz icin cok teşekkür ederim.
    Geçmiş bayramınız mübarek olsun (:
    Kucak dolusu sevgilerle:)

    YanıtlaSil
  5. İlk fırsatta okumak isterim 😊

    YanıtlaSil
  6. sosyal hizmet okuyorum ben de :) not ettim bu kitabı. yorumuna sağlık

    YanıtlaSil
  7. Ben de okunacaklar listeme aldım, tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Uzun zamandır blogumda paylaşımda bulunamıyorum ve blogları takip edemiyorum. Yazınızı yeni gördüm. Tavsiye ettiğim bir kitabın bu şekilde beğenilmesi beni cok mutlu etti. Kitaplara Kaçanlara atıfta bulunduğunuz için de ayrıca teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bauman'ın "Yaşam Sanatı" adlı kitabını da ayrıca tavsiye ederim.

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim sayenizde çok güzel ve yararlı kitaplar okuyorum. Yaşam Sanatı nıda kesinlikle okuyacağım (:

      Sil
  9. Kitap çok ilgimi çekti. Notumu aldım. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil