ANASAYFA

22 Ocak 2020 Çarşamba

Küçücük Bir Çiçek

İki can bir olunca, benlik aradan çıkarmış.
Gönül sevgiliyi bulmuşsa, kuru dal bile çiçek açarmış.

Hz. Mevlana

Şu yukarıdaki çiçeği görüyor musunuz? Sanırım hayatım da hiçbir çiçeği bu kadar incelememiştim. Eşim sürekli durup bakmamdan bıkmıştı ama Çok güzel değil mi? (Sözü de çok severim )Fotoğrafını çekmişim denk gelince tekrar uzun uzun inceledim. Ne güzel de kokuyordu...
Düşünüyorum bazı şeylere çok takılıyorum küçücük şeylere  bir sürü mana yüklüyorum. Küçükken de böyleydim. Belki  ufak bir rüzgar esintisiyle fırtınaları görüyorumdur. Korkuyorumdur.  Duygularımı anlatamamaktan susturulmaktan hoş böyle birşeyle karşılaşmadım hiçbir zaman ama karşılaşmadığımız birçok şeyle karşılaştık değil mi? Işte gördünüz mü? Böyle biriyim.
Anlayamazsınız çoğunlukla bende anlamıyorum kendimi.
Sözlerin uçup gitmediğini kulaktan kalplere yol aldığını biliriz. Tek bir cümleye ,harekete, yüzünüzdeki o ifadeye dünya kadar manalar yükleyen benim gibi insanlar var...  Manasızlıktan iyidir. Hep sevgi dolu, içten pazarlıksız insanlarla olun huzur buralarda saklıymış. Ve özlem kesinlikle bazen boğacak kadar derin bazen sessiz sakin durgun ne zaman sizi bulacağını bilemiyorsunuz. Tam alıştım ben dediginiz bir zamandabir anı parlıyor ya da küçücük ekrandan o gülümsemelerin arkasındakini fark ediyorsunuz.
Neden bu kadar küçügüz adımlarımız neden ufacık ?  Diye düşünüp uçağa otobüse ihtiyacımız olmasaydı.kocaman olsaydık dünya küçücük olsaymış kimse uzaklasamasaymış sevdiklerinden diyorsunuz...

15 yorum:

  1. Öncelikle şarkıyı çok beğendim. "Hep sevgi dolu, içten pazarlıksız insanlarla olun huzur buralarda saklıymış." sözünüz gerçekten doğru ve böyle insanları buldukça kendimi çok şanslı hissediyorum. Ve o çiçek.. içerisinde ne görüyorsanız o kadar güzel gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim umarım hep çok şanslı olursunuz.(:

      Sil
  2. Çok hoş bir yazı ama bu.

    YanıtlaSil
  3. çiçek de hoş yazın da hoş ve anlamlııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimmm! bazen öyle duygular yoğunlaşıyor işte (:

      Sil
  4. Mevlana'nın bu sözünü ilk kez duydum.Söz de çiçek de harika :)

    YanıtlaSil
  5. (: Evet bazen sözle ifadeler aynı olmuyor ne yazık ki ne kadar saklanmaya çalışılsa da. Çiçekler böcekler kuşlar gerçekten çok çok güzeller(:

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel açıklamışsınız kesinlikle her şey olması gerektiği gibi işte bir şekilde yoluna giriyor. (:

    YanıtlaSil
  7. Galiba yetiştirme tarzından kaynaklı. Ben de öyleyim; daima olumsuz şeylere odaklanırım. Oysa çevremizde öyle çok güzellik var ki, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet onları da es geçmemeliyiz. Ben teşekkür ederim. (:

      Sil
  8. "Niyet okuyuculuk" diye bir şey var. Bazı zanlarımızın yanlış olabileceği gerçeğinin altını çiziyor. Bunu duydum duyalı fazla mana yüklememeye çalışıyorum yüzlere mimiklere o ayrı. Ama mana peşinde koşan insan madde peşinde koşandan daha güzeldir. Çiçeğin güzelliğine dalıp giden insan eşyanın lüksün güzelliğine dalıp gidenden daha efdaldir bunu da bilirim. Dilerim daim güzel kalasın canım.

    YanıtlaSil
  9. Küçük şeylerden hoşlanıyor olmak aslında büyük bir erdem..Çiçekte bir harika :)

    YanıtlaSil