ANASAYFA

5 Ocak 2020 Pazar

Delifişek - Jose Mauro De Vasconcelos

Merhabalar,

Yeni yıl dan önce yazacaktım çünkü 'çok meşgulum ' demek gibisi vardı ama bir üşengeçlik halindeyim sorunum daha büyük anlayacağınız.

Son kitap o kadar ince ama o kadar doluydu ki! Nasıl anlatsam ?  Insanların üzerimizdeki o görünmez incecik hakimiyetini milim milim hissettim. Aşk konusun da ne dedikoducuyuz ve çekemeyenlerdeniz hemen "ama çok gençler "ya da "çok ahlaksızlar "laflarını üstlerine konduruyoruz. Iki genç yanyana gelince masumluğu unutup en ahlaksız şeyleri üstlerine yapıştırıyoruz. Üzüldüm. Açıkçası annemin tembihleri de geldi aklıma "ilerde biriyle görüşürsen. Sadece bana söyle. " çünkü konuşmak ,tanımaya çalışmak bile şu BAŞKALARINI çok çok ilgilendiriyor. Birçok ses birçok kafa karıştırıcılığı.
Üvey babasıyla olan iletişimini çok sevdim Zeze tam aksini düşünse de ilginçti. Özellikle hastalık dönemini okurken çokça ağladım. Böyle bir sey yaşamasaydım belki o kadar ağlamazdım. Uzatmak istemem ama
"Coğrafya,tembellere ve serserilere özgü bir derstir..."
Bu söze de hiç katılmadım. Zeze de en iyisini yaptı.

Her neyse bu 3 kitabı okumak çok güzeldi.

Tavsiye ederim sadece Şeker Portakalını okumakla kalmayın. (:

"Her şey geçip gidiyordu. Zaman, her şeyi kolaylıkla yok ediyordu."

18 yorum:

  1. Gülümsettiniz beni (:Coğrafya en sevdiği dersti keşif yapmayı doğayı çok seviyor Zeze ama üvey ailesi ona bu sözü söylüyor işte insanlar sevdiğimiz şeyleri önemsemez ve can yakıcı sözleri söylerler (:

    YanıtlaSil
  2. Bu kitapları okumadım listeme aldım hemen

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler bu güzel tavsiye için :))

    YanıtlaSil
  4. Aileler ne kadar baskı yaparsa gençlerin gizli gizli yanlışa sapma olasılığı artar.Sonra da aileler ''Yok fark edemedik.yok söylemedi'' diyorlar.O yolu siz açmazsanız genç ne yapsın :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle kısıtlamak her şeyden esirgemenin sonuçları da iyi olmuyor.

      Sil
  5. ooooo üşengeçlikte bir üçleme bitirmişsin ooooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeker Portakalı nı çok önceden okumuştum ama yine de çok üşengeç değilimdir dimi (:(:

      Sil
  6. Kaçtığınız kitaplardan güzel haberler getiriyorsunuz. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim (:

      Sil
  7. Kendim gibi başkalarının da bir şeyler okurken ağlamaya başladığını duymak ne güzel oldu :) Daha bol kitapların olsun okuduğum ve paylaştığın. Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkür ederim bizden çokça vardır (:
      Kucak dolusu sevgiler (:

      Sil
  8. Aldım, var bende ama okumadım daha :))
    Böyle uzun uzun kitap, edebiyat, dizi-film yazılı blog'ları seviyorum. Beklerim blog'uma, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  9. İnsanlar başkalarının yaşamlarını merak ederken ve üzerinde etkili olmak .isterken aslında kendi yaşamlarında kaybettikleri kontrolü mü ele almak istiyorlar. Okuyalım o halde, tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Üç kitapta birbirinden güzeldi fakat en çok Şeker Portakalı iz birakmıştır bende. Biraz kendime benzetiyorum Zezeyi. Ellerineize sağlık, teşekkürler.

    YanıtlaSil