ANASAYFA

12 Mayıs 2019 Pazar

İstiridye'den "eski Ramazanlar" Mimi :)



Mimlerini severek yaptığım sevgili  blog arkadaşım İstiridye Ramazan ayı mimi yapmış hemen sorulara geçiyorum Ramazan bitmeden cevaplayayım :)

1) Ramazanı bir hediye paketine benzetirsek. Sizin için nasıl bir paket olurdu ? İçinde sizin için neler olurdu ? 

Ramazanda her şeyi canı çeken bir insan olduğum için ne ararsanız bulurdunuz ama hurma ve sıcak pide olsun. Diğerlerini saymayayım sonra nereden okudum olayı olmasın :)

2) Ramazan ile ilgili hatırladığınız en net anınız hangisidir ? Size kazandırdığı hislerle birlikte anlatır mısınız ?

Küçüklüğümden pek bir şey hatırlamıyorum vardır ama aklıma gelmiyor.
2 sene öncesine gidelim sınav haftasıydı öğlen ve sabah sınavım vardı. Sabah sınavını atlattım öğlen sınavımda tramvay da bayılmıştım. Benim gibi zayıf ve bünyesi çok da sağlam olmayan arkadaşlar inat etmeyin 1 gün borcunuz olsun önemli değil böyle sıcak ve yoğun bir gün olduğu zaman sağlığınızı da düşünün. :)

3) Çocukluğunuzdaki Ramazan ve şimdiki yaşadığınız Ramazan arasındaki en belirgin farklar sizce  nelerdir ?

Saygıydı sokak da insanlar sigaralarıyla gezmiyordu. Bir de misafir çok oluyordu şimdi öyle değil herkes çalıştığı ve meşgul olduğu için öyle kalabalık iftar sofraları olmuyor :(


Bir mimin daha sonuna geldik mim için tekrar teşekkürler :)

Yapmak isteyen bütün arkadaşlarım mimlendiniz :)



11 yorum:

  1. Maalesef öyle artık insanlar hiç umursamıyor :(

    YanıtlaSil
  2. Samimi cevapların için çok teşekkürler minnak dünyam :) Hayalindeki ramazan paketi içinde muazzam bir yelpaze var anladığım kadarıyla :) Ve de son cevap da saygısızlık mevzusuna katılıyorum. Hadi en azından duyarsızlık diyelim. Ama bu da biz insanoğlunun ürettiği bir şey yazık ki. Sevgiler canımcım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen henüz yapabilen yok paketi :( Maalesef öyle duyarlı insanlarla karşılaşmak dileğiyle :)

      Çok çok sevgilerle :)

      Sil
  3. Oruç tutup tutmamak, yada sokakta, restoranlarda usulüne uygun bir şeyler yiyip yememek kişisel tercih. Buna saygı duyuyorum. Ancak, ramazan nedeniyle iftar çadırlarında dağıtılan yemeklerin, daha ezan okunmadan yemeğe başlanmasını, fırında ramazan pidesi beklerken sigara içilmesini, bunun gibi duyarsızlıkları yadırgıyor ve saygının yitimi olarak görüyorum.
    Hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok güzel bir noktaya değinmişsiniz maalesef bu gibi davranışlar gittikçe artıyor. Umarım ne yaptıklarının farkına varırlar.

      Sil
  4. Kesinlikle en önemli şey sağlık, bedeni hasta etmemek gerek :)

    YanıtlaSil
  5. güzel ve samimi bir mim olmuş hayat değiştikçe yaşamlar ramazanlar alışkanlıklar her şey değişiyor sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,değişmeseydi keşke daha güzel olurdu :)

      Sil