ANASAYFA

27 Kasım 2018 Salı

Goriot Baba - BALZAC




                                                      (Goriot Baba - Balzac - Çeviren Cemal Süreya )
Merhabalar , 

Bazı kitapları çok geç okuduğumu fark ediyorum. Şükürler olsun ki tavsiyeleri dikkate almak gibi bir huyum var. Kitaplara Kaçanlar bloguna çok teşekkür ederim. Bu sayede kitabı aldım ve okudum.
Eğer anomi,yozlaşma,yabancılaşma,ahlaki değerlerin yok olması gibi konulara sahip  bir kitap arıyorsanız tek kelimeyle Goriot Baba dır. Bu ağır toplumsal sorunların hepsini barındırıyor.

Bir ailenin nasıl çıkar ilişkisine dönüştüğünü  merak ediyorsanız. Para, güç kazanmak ve diğer insanlara gösteriş amaçlı yapılan şeylerin sayesinde olduğunu görebiliyoruz.Bu gibi şeylerin
sosyete ve modernlik adı altında ne kadar normalleştiğini görüyoruz. Okurken tüylerim diken diken oldu. Düşündüm böyle insanlar etrafımızda var. Biz onlarla arkadaşız, akrabayız, komşuyuz, yer yer bizde onlardan birine dönüşebiliyoruz. Bütün o kötü karakterlerden mutlaka birine sahibizdir. Neye dönüştüğümüzü apaçık görmek istiyorsanız kitabı okuyun,okutun.
Ahlaki değerler çoğu zaman gericilik olarak görünür.Toplumsal normlara uymak özgürlüğün kısıtlanması olarak görünür. Yapılanlara dışarıdan baktığımızdaysa ne kadar insanlıktan uzaklaştığımızı görebiliriz.Bunlar yok olduğunda Goriot Baba gibi evlatlarımız bizi sadece başı sıkıştığında arar olur, her şeyi vermenize bütün fedakarlıklara rağmen yalnız kalırsınız.Ayrıca  o mükemmel aşk, ne kadar da kirletilmiş, öyle ki aşkı çok saf görürdüm.İnsan sadece bir kişiye aşık olup sevip, sadık olurdu ama kitapta olduğu üzere metresler çok normal bir durum oldu. Günümüzde de öyle değil mi? İnsanları duygular, para ve çıkar uğruna aldatmak çok kolay oldu. Ne kadar da kötü bir yol üzerindeyiz...

O yüzden okumak ve böyle yararlı olan kitapları okumak bence zorunlu olmalı. İnsanlara zorla okutulmalı ki bazı insanlar tekrar insan olmayı merhameti,vicdanı, vefayı öğrensin hatırlasın.

'' Başımıza bir felaket gelmesin, onu gelip bize haber verecek bir dost hemen ortaya çıkıyor,sapını bize hayranlıkla seyrettirdiği bir hançerle yüreğimizi deşiveriyor. Alaylar hemen başlıyor,eğlenmeler hemen!''

''İnsan her zaman kendi değerini korumalıdır ''


                                    Buraya da bir şarkı bırakmak istedim :)








36 yorum:

  1. Dünya o kadar hızlı ilerliyor ki artık kendimize veya çevremizdekilere ayıracak vakit bulamıyoruz. Gözümüzü bir hırs bürümüş neyin peşinden koştuğumuzu bilmeden bir oraya bir buraya insanları kırarak yaşamaya çalışıyoruz. Bunu da ahlaki bir değer gibi anlatır olduk. Toplumsal normlardan uzakta bir hayat için kitaplar en doğru seçim.
    Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için ben teşekkür ederim :) Maalesef çok haklısın her şeye bir kılıf bulmakta üstümüze yok artık. Kitaplar gerçekten de en doğru seçim, bir şeylerin farkına varmamızı da sağlıyorlar. :)

      Sil
  2. Kitabı beğenmenize çok mutlu oldum. Tavsiye bir yerde sorumluluk da getiriyor çünkü. Umarım çeviriden de memnun kalmışsınızdır.
    Kitap hakkındaki yorumunuzu okuyunca kendi yazımı tekrar okudum. Çok daha iyi bir kitap değerlendirmesi yazısı ortaya çıkarmışsınız. Tebrik ederim. Eminim, Goriod Baba'yı yazınız sayesinde bir çok kişi okuyacaktır ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin kitap yorumunuz beni daha çok etkiledi bu sayede aldım bana göre sizin yazılarınızın hepsi birbirinden mükemmel, çok severek beğenerek okuyorum. :) Çeviriye hiçbir şey diyemiyorum Cemal Süreya tavsiye edilince sorgulamamam beğenmemem imkansız bir durum olurdu Tavsiye ettiğiniz içinde tekrar teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Maalesef yozlaşma diyoruz biz buna. Artık ömürlük değil seyirlik akrabalıklar, arkadaşlıklar, komşuluklar var hayatımızda. En iyisi insanın kitaplara kaçması. Oradan bir zarar görmüyor nasılsa.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kitaplar sayesinde kaçabileceğimiz bir yerimiz var en azından. :)

      Sil
  4. Okunacaklara alındı teşekkürler şekerim :)

    YanıtlaSil
  5. Evet, ne kadar doğru tespitler değil mi..., insanlar sürekli iyi olmayan bir yönde evriliyor, kültürlerinden kopuyor, ahlaki ve vicdani değerleri unutuyor. Albert Camus'un Yabancı eserinde sergilediği gibi insan toplumdan yabancılaşıp gidiyor ve umarım bir gün Stefan Zweig'in Olağanüstü Bir Gece'deki gibi sergilediği robotlaşmış o varlıklar insana dönüşür, insanlık olgusunu tekrar geri kazanır. Elinize sağlık güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Zweig'in kitabını okumadım şuan listeme aldım inanıyorum bir gün kazanılacak :)

      Sil
  6. Böyle çalışmalar fikir vermesi açısından faydalı olmaktadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fayda sağladıysa ne mutlu. Yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Offf yine kendime sitem ettim. bu ve bunun gibi okumam gerek dediğim kitapları hala okumadım. ama inşallah en yakın zamanda başlarım. bu yazı teşvik dürtüsü olsun bana :)
    Gülücüklü kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de öyle çok uzun bir liste var tamamlamaya çalışıyorum. Yorumunuz içinde teşekkür ederim :)

      Sil
  8. balzak o kadar severim kii. bi de tolstoy. balzakın hayatı da ilginç. hep yazmış yaa. insanlık komedyası adı altında otuzaltı kitap yazmıış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok sevdimmm :) Gerçekten çoğu yazarın hayatı çok ilginç İnsanlık Komedyasına bakacağım :)

      Sil
    2. heeey işte bütün romanlarının toplamının adı bu. insanlık komedyası başlığı altında otuzaltı roman yazmış. biri goriot işte :)

      Sil
    3. Aydınlattığın için sağoll :D :):) 35 kaldı :)

      Sil
  9. Dünya klasiklerini ilkokulda okuttu hocalarımız tabi kısaltılmıs cocuklar için olanlarını yeniden okumayı çok istiyorum sanırım bir set edinmem gerek tesekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu merak ediyorum kısaltılmış olanlardan sonra tamamı okununca çok farklı oluyor Ben teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  10. "İnsanlara zorla okutulmalı ki bazı insanlar tekrar insan olmayı merhameti,vicdanı, vefayı öğrensin hatırlasın." Avukat olabilirsiniz, doktor olabilirsiniz, öğretmen olabilirsiniz, mimar veya mühendis olabilirsiniz ama en önemlisi insan olabilmektir hayatta. İnsani duyguları yüreğinizde taşımaktır aslolan. Zaman ilerledikçe değerler kayboluyor ve bu durum beni çok üzüyor. Teşekkürler yazınız için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet beni de çok üzüyor umarım bir gün her şey güzel olur. Yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Evet kesinlikle katılıyorum; insan her zaman kendi değerini çok iyi bilmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biz kendi değerimizi bilirsek çevremizdekiler de bilir. Yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  12. Kitap okumak gibisi yok en güzel dostlar onlar.

    YanıtlaSil
  13. önemli bir eser olduğunu biliyorum ama henüz okuma fırsatı bulamadım, paylaştığınız için teşekkürler, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için ben teşekkür ederim. Gerçekten önemli bir eser okuduğunuzda beğenirsiniz umarım.Size de keyifli okumalar dilerim :)

      Sil
  14. Yillar önce cok severek okumustum. Balzac kitaplarini severim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok sevdim.:) Yorumunuz için teşekkürler :)

      Sil
  15. Balzac lise yıllarında Vadideki Zambak'ı okumuştum ..Klasiklerden bir ara eskiyi yad edeyim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vadideki Zambak listemde en kısa zamanda onu da okuyacağım. :) Yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  16. ozellikle gunumuz sorunlarini anlatan kitaplari paylasmaniz cok hos, umarim herkes alip okur ve sadece okumakla kalmaz.. bende en yakin zamandaalacagim elinize saglik

    YanıtlaSil