ANASAYFA

11 Eylül 2020 Cuma

Televizyon Öldüren Eğlence - Neil Postman



Merabalar sevgili arkadaşlarım ,
Uzun zamandır okuduğum bir kitaptı yani ne zaman okumaya başladığımı hatırlamıyorum ama korkmanıza gerek yok araya uzun zaman da koysanız kitapla bağlantıyı kaçırmıyorsunuz sonuçta bir roman değil... gibi bir açıklama ekleyeyim ama siz benim gibi yapmayın tabii ki hemencecik okuyup yeni kitaplara yelken açın:)

Konumuz kitabın isminden de anlaşılacağı üzere televizyon. Peki, bu televizyondan önce ne vardı? nasıldık? diye kafanızı kurcalayan sorular varsa yazarımız bir güzel özet niteliğinde bilgiler vermiş ama ağırlıklı olarak Amerikan toplumu üzerinden anlatımını yapmış.Bu beni rahatsız etmedi çünkü gittikçe kendimize yabancılaştığımız dönemlerdeyiz her toplum birbirine benzer aşamalardan geçer oldu. Televizyonun da bu döneme nasıl katkılar sağladığını açıkça kitap sayesinde görüyoruz. Örneğin din gibi konuların televizyon sayesinde nasıl basitleştirilip eğlenceli bir hal aldığını açıkça görüyoruz Ramazan ayında bizde de sözde Hoca statüsünde televizyona çıkanları örnek gösterebiliriz. Bir başka örnek verecek olursam insanların yıllarca araştırıp emek verdikleri konuların 1 saatlik program da sözde bilgi verdiklerini sandığımız ama görünen deryanın bize aktarıldığı damla bile olmayan bilgileri küçük görüp o insanları sanki onlardan üstünmüş gibi yargılayıp sosyal medyadan saçma sapan sorular üzerinden bilgilerini ölçmemiz gibi diyebilirim. Televizyon programlarının birçok önemli konuyu nasıl basitlestirdiginin farkına varmamızı sağlıyor. Reklamları anlatmıyorum bile size bu kitabı alıp sakin bir zamanınız da okumanızı tavsiye ederim.

Bu kitabı da Kitaplara Kaçanlar bloğu sayesinde keşfettim çokça teşekkür ediyorum kendisine (:
Kendisinin yorumunada linkten ulasabilirsiniz.



Huxley,Cesur Yeni Dünya daki insanların başına gelen belaların, bu insanların düşünmek yerine gülmelerinden değil,neye güldüklerini ve düşünmeyi niçin bıraktıklarını bilmemelerinden kaynaklandığını anlatmaya çalışıyordu. 
Sayfa 199



 

11 yorum:

  1. logo harika olmuş beğendim.

    YanıtlaSil
  2. Televizyonun hayatımızı ele geçirmesine izin vermemek gerek.Bakayım bir ara bu kitaba.Teşekkürler tanıtım için.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, bir sınırlandırma yapmamız gerek :)

      Sil
  3. ooo iyimiş okuyabiliriim, hem de ayrıntı yayınları ooo en sevdiğim :)

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle bir bilgi almak istiyorsak kitaplar ilk tercihimiz olmalı (:

    YanıtlaSil
  5. Tavsiye edilen bir kitabın, kitaplara kaçan başka biri tarafından da beğenilmesi çok sevindirici.
    Ben teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. (: Umarım okumaya değer, bize birçok şey katan kitapların yorumlarını yapmaya ve bize tavsiye etmeye devam edersiniz (:

      Sil