ANASAYFA

28 Ocak 2019 Pazartesi

Stefan Zweig - Bir Çöküşün Öyküsü

Stefan Zweig in kitaplarını seviyorum.Okurken insanı içine alan bir doğallığı var bunu yakalamak çok önemli ve benzetmelerine hayranım. Kitaplarda kısacık olduğu için bir solukta bitiyor.

Konusuna gelelim
 Madame de Prie,XV.Kral Louis in gözünden düşmesiyle bir taşra kasabasına sürülür. Bu sürgünün 2 - 3 gün süreceğini düşünür fakat zaman geçtikçe durumun tam tersi olduğunu anlamaya başlar, nitekim yazdığı mektuplara gelen karşılıklardan bunu net bir şekilde anlar. Bazıları tahtlarını sarsılmaz sanır, kendilerine ve kibirlerine övgüyle bakarlar Madame de Prie de böyle bir insan. Elinden tek tek en sevdiği şey oyuncak sandığı insanlar kaybolunca derin bir umutsuzluğa,yalnızlığa düşer. Fakat rahat durmaz ve yeni arayışlara girer ama bulduklarıyla daha da durumu vahimleşir. Büyük bir plan tasarlar ama uygulayabilecek midir?

Güzeldi kısaca tavsiye ederim.

Iyi okumalar dilerim :)

39 yorum:

  1. Uygulayabildi mi ki? :) Stefan için okuyan pek çok kişi övgüyle bahsediyor. Sıra bende mi ki. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ederim öyküleri çok etkileyicidir :)

      Sil
  2. Tanıtım için teşekkürler not aldim

    YanıtlaSil
  3. Beğenerek okuduğum bir kitaptı. Belki akıcılık, kurgu olarak bazı kitaplarının gerisinde kalabilir ancak yaşanmış bir olaydan esinlenerek yazılması ve her dair yaşanacak bir duruma, insanlık haline işaret etmesi açısından en değerli kitapları( yada öyküleri) arasında benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Dediğiniz gibi gerçekten yaşanmış ve yaşanmaya devam etmesi durumundan dolayı insanı daha çok etkiliyor :)

      Sil
  4. Kısa fakat güzel bir tanıtım olmuş...teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Geçenlerde takip ettiğim bir blogda görmüştüm, listeye aldım... Tavsiye için teşekkür ederim ... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet birçok blogda bende rastlamıştım :) İyi okumalar dilerim şimdiden :)

      Sil
  6. Stefan Zweig bir çöküşün öyküsü kitabını çok beğenmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bende çok beğendim yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Tanıtımınız için teşekkürler :) Ön bilgi olmuş oluyor bizim için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydam olmasına çok sevindim yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  8. okuyum. zweig sırayla okuyom ben daaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen iyisini yapıyorsun ya ben yanlışını yapıyorum sıra diye bir şey kalmadı bende :D

      Sil
  9. Meeerhaba :)

    Bu kitap, yazarın henüz okumadıklarımdan. Ben de seviyorum onu ve bunu da yakın gelecekte okumayı umuyorum :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :):):)

      O zaman bunu da kesinlikle beğenirsiniz :) İyi okumalar dilerim şimdiden :)

      Sevgiler :):):)

      Sil
  10. yine şirinliğinizi satırlarınıza aktarmışsınız :)

    YanıtlaSil
  11. Zeynep hanım güzel olmuş bende kitap okumaya başlarsam okurum çoraplara selam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam :) Teşekkür ederim, iyi okumalar o zaman :)

      Sil
  12. Merhaba Zeynep Hanım,
    Değerli yorumunuz ile blogunuzu keşfetmiş oldum.Bende sizi takip izlemeye aldım. Benim blogum https://devyemekevi.blogspot.com/ Faydalı içerik ile dolu blogunu sevdim. Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar ,
      Sizi keşfetmekle çok sevinmiştim :) Ziyaret edip baktığınız için ayrıca teşekkür ederim :)
      Sevgiler :)

      Sil
  13. nemde satranç kitabını okuyorum şuan kesinlikle okunması gereken bir yazar.Hangi kitabı olursa olsun okunmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok değerli bir yazar katılıyorum :) :) İyi okumalar dilerim :)

      Sil
  14. Hiç okumadığım bir yazar, okumaya çalışacağım.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım okuduğunuzda beğenirsiniz :)

      Sevgiler :)

      Sil
  15. Son yazımda mimlendinizz :) yazmak isterseniz bekleriz :)

    YanıtlaSil
  16. Ben de merak ediyorum bu yazarın kitaplarını. Özetiniz de kısa ve anlaşılır olmuş teşekkürler. Hemencik aldım takibe, beklerim ben dee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim :) Hemen geliyorum :)

      Sil
  17. Alıntı için teşekküler. Notunu aldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) şimdiden iyi okumalar dilerim :)

      Sil
  18. iyi cegeleer :) dizi izlerken bi uğradııım hihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa sen hep uğra🤗 yeni yazılar yazacağım inşallah 😊😊😊

      Sil
  19. Sevdiğim Zweig kitaplarından. Yazarın kadınların ruh dünyasını yansıtmadaki başarısına hayranım...

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar,


    Avusturyalı roman, tiyatro, biyografi yazarı Stefan Zweig'i ilk olarak ''Satranç'' kitabıyla tanımıştım. ‘’Olağanüstü Bir Gece’’ adlı romanını da dün itibariyle bitirdim. ”Olağanüstü Bir Gece”, seçkin bir burjuva olarak rahat ve tasasız varoluşunu sürdürürken giderek duyarsızlaşan bir adamın hayatındaki dönüştürücü deneyimini anlatmaktadır. Romanda beni en çok etkileyen cümle şu iki cümle olmuştu:


    -Kendisini bulmuş olan insan dünyada hiçbir şeyi kaybetmeyecektir. Kendi içindeki insanı kavramış olan insan ise bütün insanlığı anlayacaktır.

    -Ne var ki bu satırları zaten sadece kendim için yazacaktım ve kendime bile tam açıklayamadığım bir şeyleri başkaları için anlaşılır kılmak gibi bir niyetim hiç yoktu.


    ‘’Olağanüstü Bir Gece’’ adlı romandan altını çizdiğim, en sevdiğim yirmi alıntıyı okumanız için sizinle de paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/olaganustu-bir-gece-romanindan-muhtesem-20-alinti/

    Umuyorum ilgiyle okursunuz,
    edebiyatla ve sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil