ANASAYFA

28 Mart 2018 Çarşamba

HEP O ŞARKI - YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU


Merhabalar, uzun zaman oldu yazmayalı ama yazma isteğim hiçbir zaman kaybolmadı. 
Gelelim kitabımıza, okuyun okutun dediğim kitaplardan. Yakup Kadri Karaosmanoğlu' nun okuduğum ilk kitabı ama bütün eserlerini okuma isteği uyandırdı.
Dönemin aile yapısını, sosyal yaşamını, şartları ve yaşanan değişimleri çok güzel ve akıcı bir dilde anlatılmış.
Konusuna gelirsek Münire'nin geçmişte yaşadıklarını anlatmasıyla başlıyor çocukluğunu, genç kızlık dönemini evliliğini ve Çocukluk aşkı olan Cemil ile yaşadığı yasak aşkını ve onun çerçevesinde gelişen pişmanlık ve geç kalınmışlıkları okuyoruz.
Koca bir ömür de  o kişi yok diye yaşamaktan vazgeçtiğimiz duygular  ve yine de ısrarla  beklediğimiz kişi  buna değer mi? 
Sorusunu sordurdu bana tavsiye ederim. 
Okuyanlara ve okuyacak olanlara iyi okumalar. :)

''Gençlik bilseydi, ihtiyarlık yapabilseydi.''


8 yorum:

  1. güzel paylasımın icin tesekkürler
    banada beklerim
    https://sevgidoji.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. okumadım bu yazarı ama ben de bütün kitaplarını okumayı düşünüyorum. ismi de ne güzelmiş ayrıca. saol okuycim bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım benim gibi çok beğenirsiniz Yorumunuzu merakla bekliyorum :)

      Sil
  3. Türk toplumunun Tanzimat'tan cumhuriyet dönemine kadar geçirdiği sosyal değişimleri eserlerinde çok iyi anlatan bir yazardır Yakup Kadri. Kesinlikle okunması gereken bir yazar. Sadece eserlerini değil onun hakkında yazılmış incelemeleri de okumanızı tavsiye ederim. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle dönemi çok iyi yansıtan bir yazar. Yaban kitabını aldım okuyacağım en kısa sürede :) İncelemelere de bakacağım. Tavsiyeleriniz için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Yorumunuzdan bu kitabın dönemin sosyal yapısını ve değişimini ortaya koyduğu anlaşılıyor. İlgimi cekti. Ama önce Ankara adlı eseri var sırada. Bunu da okuyacağım. Tavsiyeniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bütün eserlerini listeme aldım çok değerli bir yazar.Yorumunuz için ben teşekkür ederim 😊Ankara için yorumunuzu bekliyorum 😊

      Sil