ANASAYFA

22 Ekim 2018 Pazartesi

Aldous Huxley - Cesur Yeni Dünya


Merhabalar ,

Uzun zamandır okumak istediğim kitabımı sonunda okudum. Bu tarz distopik konuları seviyorum ve uzun zamandır hasrettim. :) Tavsiye ederim güzel bir bilimkurgu klasiği :)

Konusundan biraz bahsedeceğim (:

Doğumun olmadığı,insanların  yapay bir şekilde laboratuvarda üretildiğini ve gruplara ayrıldığını okuyoruz. Bu gruplar Epsilon, Delta , Gama , Beta ve Alfa dır. En önemli işleri Alfa lar yapıyor, en kötü ve önemsizleri Epsilon lar yapıyordur.
Aile kavramı yok aile terimlerine gülüyor ve iğreniyorlar. 'Herkes herkese aittir' kuralı var. Bir kişiyi sevme gibi bir şey yok uzun süre bir kişiyle birlikte olamazsınız. Yalnız kalmak gibi bir istekte bulunamazsınız. Soma diye bir hapları var mutluluklarını sağlayan, üzüldükleri zaman ve günün çoğunluğunda alıyorlar.Uyuşturucu gibi zarar vermiyordur. İnsanlar yaşlanmıyor 60 yaşına geldiklerinde genelikle ölüyorlar ama öldükleri zaman da kimse üzülmüyor. Bu durumdan mutlu olmayan aykırı olan sorgulayan bazı Alfa lar var. Bir de bu dünya dışında vahşilerin yaşadığı Ayrıbölge var, gezmeye tatil yapmaya gidebiliyorlar. Ayrıbölge günümüz dünyası gibidir.
Kitaptaki karakterlerin isimleri de çok dikkat çekici Hepsi önemli insanların birleşiminden oluşmuş. Denetçi Mustafa Mond Mustafa Kemal Atatürk ten esinlenilmiş. Bu bilgiyi daha önceden bir arkadaşım da söylemişti ama karakteri okuyunca ayrı bir şaşırıyor insan :)

Kitabın ana konusu aykırı olan bir Alfa ( Bernard ), kurallara özen gösteren bir Beta (Lenina) Ayrıbölge ye tatile giderler ve orada bir hata sonucu Ayrıbölge de doğan Vahşi (John) tanışmalarıyla başlar.

Kısacası sorgulayacağınız, düşüneceğiniz birçok şeye sahip bir kitap.


'Mutluluk zor zanaat,özellikle de konu başkalarının mutluluğu olunca.İnsan eğer sorgulamaksızın kabullenmeye şartlandırılmamışsa, mutluluk,gerçekten çok daha zor bir uğraş.'






24 yorum:

  1. Cesur Yeni Dünya okuyup beğendiğim bir kitaptı. Neil Postman; “Televizyon Öldüren Eğlence” adlı kitabında Orwell’in (1984) değil, Huxley’in (Cesur Yeni Dünya) haklı olduğunu söylüyor. Bu karşılaştırmaya ilişkin Bloğumdaki "BİR KİTAP BİR ALINTI BİR YORUM - 1 (TELEVİZYON: ÖLDÜREN EĞLENCE)" başlıklı yayın ilginizi çekecektir.
    Kitap tanıtım yazısı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede Huxley haklı :) En kısa zamanda bakacağım bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Sorgulayan kitapları severim . Listeme aldım teşekkür ederim paylaşım için.

    YanıtlaSil
  3. Listeye eklemeye karar verdim huşu içinde bıraktı beni. Ayrıca kitap ayracınıza talibim iyi bloglar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim okuduktan sonraki yorumunuzu bekliyorum :) Ayracım Kafkaokur dergisinden :)

      Sil
  4. Kütüphanemde bir kaç tane Adlous Huxley kitabı var. Cesur Yeni Dünya en çok merak ettiğim. Bir türlü fırsat olmadı. Bu yazı beni epey motive etti. Çok teşekkürler. Kaleminize ve yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için umarım beğenirsiniz :)

      Sil
  5. heeey güzel kitap tabii. hayvan çiftliği, otomatik portakal, biz (zamyatin), fahrenheit 451 de benzerlerii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hepsi okuyacaklarım listesinde sıralarını bekliyorlar :)

      Sil
  6. ay bi de şeye baksanaaa. what's wrong with secretary kim? kore dizisii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamdır akşama bakacağım benim ki oynuyormuş :)

      Sil
  7. what's wrong with secretary kim dene önceee :) sonra şunlara da bir bakabilirsin. moon lovers, about time, 30 but 17, your honor, mr. sunshine. bunları bir denesene. olmazsa bakarızzzz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki hepsine bakacağım sırasıyla zaten bir başlıyorum kopamıyorum :)

      Sil
  8. park seo joon ciciş yaaa :)

    YanıtlaSil
  9. Kaan tangöze’li kitap ayracına az biraz aşık olmuş olabilirim😍😁Kitap tamda bana hitap ediyor bilim kurgu,fantastik türlerini seviyorum💕Not aldım Türkiye’ye geldiğimde mutlaka temin edeceğim😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KAFKAOKUR dErgisinden ayracım bende çok aşığım :D Kitap yorumunu merakla bekliyorum güzel yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil
  10. Duymamıştım. Aldım listeye. Değişik bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet konu olarak çok özgün :) İyi okumalar dilerim :)

      Sil
  11. Uzun zamandır listemde olan ama bir türlü okuyamadığım kitaptır kendisi (:
    Ne zaman okuyacak olsam bir aksilik çıkıyor nedensiz (:
    Çok güzel özetlemişsiniz. Emeğinize sağlık. En kısa sürede okumak ümidiyle. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim,bazı kitaplar da aynı sorunu bende yaşıyorum :) Okuduğunuzda beğenirsiniz umarım :)

      Sil
    2. O teşekkür bana ait. Haklısın o genel bir sorun (: Beğeneceğimden eminim. Tekrar teşekkürler...

      Sil