ANASAYFA

12 Ekim 2018 Cuma

İnsan Olmak - Engin Geçtan


Merhabalar :)

İnsana birçok şey kattığı için psikoloji kitaplarını okumayı seviyorum. Kitabı okurken birçok bölümü tekrar tekrar okudum. İnsan çevresindeki her şeyi anlamak için çabalıyor  ama kendisine gelince durum değişiyor. Kendimizi tanımak en sona bıraktığımız bir uğraşı gibi. Psikoloji kitaplarının bu durumu hızlandırdığını kendimizi ve çevremizi daha iyi anlamayı, tanımamızı sağladığını düşünüyorum.



 Karakterimiz oluşurken ailemizin ne kadar büyük etkisi olduğunu hepimiz biliriz ama kitabı okurken bunun bilincine daha çok varmamızı sağlıyor. Zaman kavramının da önemi çok büyük nasıl kullandığımızı çoğu zaman önemsemiyoruz Bazen geçmek bilmez bazen nasıl geçtiğini
anlamayız fakat zaman geçiyor işte.Bunun bilincinde olmak,bize bir çok şey katığı gibi insanlara ve kendimize olan davranışlarımızı çok etkilediği bir gerçektir.

 Kitap 12 bölümden oluşmakta bütün bölümler birbirinden önemliydi. Kısacası Engin Geçtan çok güzel anlatmış insan olmayı tavsiye ederim okumanızı birçok şey katacaktır okuyanlara :)


''İnsanları sevebilmek, onlarla baş edebilecek yöntemleri geliştirebilmeyi gerektirir.Bununla kastedilen,karşımızda düşmanlar varmışcasına geliştirilecek savunma yöntemleri değil,kendimizi dürüst ve açık bir biçimde yaşayabilme yürekliliğini gösterebilmektir.Sinsice yaşanan duygular,insanların bize,bizimde onlara ulaşabilmemizi engeller.Çünkü onlar gerçek bizi değil,gösterdiğimiz yanlarımızı kabul ederler.Sonunda,kabul edilen gerçek benliğimiz olmadığından,kendimizi de kabul edilmiş hissedemeyiz.''




12 yorum:

  1. Yazınızı görünce kitaplıktan bu kitabı bulup, ilk sayfasına yazdığım tarihe baktım. 1999. Ama halen okumuş değilim. Bu defa ertelemeden yarın başlayacağım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için ben teşekkür ederim. Merakla kitap yorumunuzu bekliyorum :)

      Sil
    2. Ekim ayında yarın başlayacağım demişim. Kitaba ancak başladım ve şu an yarılandı.

      Sil
    3. Umarım okuduğunuz kadarıyla beğenmişsinizdir.Değerli yorumunuzu bekliyorum 😊

      Sil
  2. Kitap okuma listeme ekledim bende tavsiyen için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. Listeme bende ekledim canim ❤️

    YanıtlaSil
  4. okudum ivit çok iyi kitap :)

    YanıtlaSil
  5. Açıkçası psikoloji kitaplarına karşı önyargılıyım. Bir çoğu okurken insanın içine öküz oturmasına neden oluyor. Bunu okur muyum? bilemiyorum. Teşekkürler yine de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önceden bende çok uzak dururdum ama zamanla değişebiliyor işte :) Rica ederim :)

      Sil