ANASAYFA

2 Mayıs 2020 Cumartesi

Reply 1988

Merhaba Sevgili Arkadaşlar,

Son zamanlar da dizi izlemekle ilgili büyük sıkıntılarım vardı. Sadece 3 bölüm kadar izleyip bırakıyordum. Gerçek bir şey arıyordum. Saflık , doğallık yani beni etkileyecek güldürecek ağlatacak düşündürecek sahici bir şeyler bir tanesi bile olsa yetecekti. Neyse ki benim istediklerimden daha fazlasını buldum 1988 ler dizisinde çocukluğuma gittim. Komşuluk, arkadaşlık, içten konuşmaları ,geçim sıkıntılarını insanların azla yetindiği yaşamından mutlu olduğu, ebeveynlerinden utanmadığı yaşadıkları evler küçüktü ama gönülleri kocamandı o küçücük iki göz ne kadar yakın yapıyordu küçücük televizyon aslında muhabbetleri ne kadar büyük yapıyordu. Cep telefonlarının olmaması ne kadar güzeldi yan yana konuştuğunda anlatacağın ne çok şey vardı. Yan yana gelmek ne kıymetliydi insanların yalansız dedikodusuz geçimleriyle uğraşmaları zenginin fakirin bir arada yaşadığı büyük farkların olmadığı sıkıca bağlı olduğu birbirini kırmaktan korktuğu ne kıymetli zamanlardı. Bencilligin olmaması komşuların birbirini düşünüp yemek göndermeleri herkesin sofrasını ne bereketli yapıyormuş. Gizlice yapılan iyilik ne güzelmiş hissettirmeden hassasça davranmak gerçek  değermiş. Bir şeye hemen ulaşman değerini hiçe dönüştürüyor artık.
Kısacası zaman da geri dönmeyi 6 7yaşıma eski mahalleme gitmek  istedim. Her şey buradaki gibiydi. Sokaktan geçen satıcı arabalarını,salçalı ekmek yemeyi, mahalledeki bütün arkadaşlarımla doyasıya oynadığım kahkahalarımızın her yerden duyulduğu babamın işten dönmesini bekleyip elindeki poşetlere bakmayi 25 kuruşla dondurma almanın mutlulugunu tekrar yaşamayı,bisiklet sürmenin özgürlüğünü yaşamayı, çeteler kurup güya mahallemizi tekrar korumayı çok isterdim.
Bu koca koca binalardan ve insanların birbirlerine yabancılaşmasından herkesin parasına ve ensesinin sağlamlığına göre muamele gördüğü bu dönemden nefret ediyorum.


Neyse çok tatlı sıcacık aile dizisi sadece 20 bölüm ebeveynlerin sahnelerini çok sevdim keşke daha da fazlası olsaydı aşk izlemekten o kadar bıkmışım ki bu dizi çok güzel olmuş...
İzleyecek olanlara iyi seyirler (:


19 yorum:

  1. Beklentilerini karşılayacak dizi bulmak çok zor. Çok güzel beklentiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle ama bazen denk geliyor iste 🙂🙂

      Sil
  2. Harika bir öneri. Hemen internette bakacağım buna. :) teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. pekiiii bu da aklımda olsun, şu anda iki nefis dizi izliyorum, the king eternal monarch, the world of married :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende seninkilera bakarım🤗 Tunnel diye bir dizi izliyorum şimdilik 😊🤗

      Sil
  4. Kore dizileri genellikle hep güzel ve iç açıcı oluyor ama farklı bir kültürden görmek isterseniz izlemediyseniz anne with an e çok hoş bir dizi tavsiye ederim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet farklı kültürleri seviyorum.🙂 Anne dizisini de çok seviyorum ilk bölümlerin de ne kadar çok ağlasam da yeri ayrı gerçekten 🤗

      Sil
    2. Umarım 4. Sezonu gelir 😊

      Sil
    3. Inşallah ya ama seneyi bekleyeceğiz galiba :(

      Sil
  5. kore dizilerini seviyorum ama seyretmem uzun zaman alıyor açlışırken ara ara bakıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışırken bende öyleydim şimdi maalesef boş zaman çok :(

      Sil
  6. Kore dizileri neden su anda bu kadar izleniyor sebebini de söyler misin merak ettim cidden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün Kore dizilerini izlemediğim için sebebini söylemem imkansız ama bu dizi için aile ve komşu ilişkisindeki samimiyetin hakkını vermiş tabii ki geçmiş zamandaki samimiyetler şuan öyle bir şeye rastlayamıyoruz. Başka ülkelerin dizisini de izliyorum sanırım önyargıyla yaklaşmamaya çalışmam daha iyi izlememi sağlıyor.

      Sil
  7. Kore dizilerinin kurguları garip bir şekilde benim içimde bir takım unuttuğum hisleri duyguları uyandırıyor.
    Bu diziyi de not ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle bu dizi de masumluğu ve doğallığı çok iyi kurgulamışlar umarım beğenirsiniz (:

      Sil
  8. Reply 1994 ve 1997 serilerini de mutlaka izlemenizi öneririm 👌

    YanıtlaSil