ANASAYFA

11 Nisan 2021 Pazar

Göbeklitepe ve At Çiftliği

 

Merhabalar sevgili yazımı okuyanlara ,

1,5 senedir Şanlıurfa'dayım kaldı 1 senecik (:

Bu kaldığım süre zarfında birilerine sürekli Göbeklitepe diye diye sonunda görmeyi başardım. Eşim gibi burayı taştan ibaret görüp ruhunun sıkıldığını söyleyip gitmek istemeyen insanlar çoktur. Siz onları dinlemeyin gidip görün ayrıca ben Göbekli tepenin etrafını dağ taş  sanırdım fakat etrafı o kadar güzel ki yemyeşil ve en doğalından bir sürü sarı çiçeklerle donatılmış ben çiçekleri Papatya sandığım için doğa cahili ilan edildim orası ayrı konu. Göbeklitepe'ye verilmesi gereken önem gerçekten verilmiş. Göbeklitepe yi görmeden önce bilgi alabileceğiniz bir animasyon ve tanıtım yeri var ki kesinlikle ilk önce oraya uğramalısınız. Ülkemiz de böyle bir tarihin varlığı bizi nasıl topraklar da yaşadığımız konusunda uyandırıyor. Aslında 12 saha büyüklüğündeymiş fakat küçücük bir kısmının ortaya çıktığını anlıyorsunuz. Inanılmaz olan çok büyük olmaları özellikle ortadaki iki insanı temsil eden şuan desteklerle duran iki T yapı (400 mt lermiş) o zamanlar nasıl desteksiz duruyordu acaba? 



Hep tarım sayesinde dinin ve yapıların ortaya çıktığı düşünülürmüş ama Göbeklitepe bunu yıkmış din sayesinde tarımın ortaya çıktığını ispatlamış.  Biliyorsunuz ilk buğdayın (Iza Buğdayı)Urfa dan dünyaya yayıldığını. Dünyadaki birçok yemeğin ve tohumların anadolu dan yayıldığı düşünülüyor. Ne yazık ki hiçbirine gereken önemi vermiyorduk neyse ki artık nasıl değerlere sahip olduğumuzu fark etmeye başladık.

Aslında daha güzel ve canlı bir fotoğraf olurdu ama bütün gece nöbette olan eşimi daha çok yormak istemedim. 900 mt de Göbeklitepe için yürüdü cok rüzgârlı ve inişli çıkışlı bir şekildeydi. Servisleri bekleyin bizim gibi giderken yürüyüp dönerken servise binmeyin dönüş yolunda yürüyün çok daha güzel olur. 
Bu ağacı da bilirsiniz. Göbeklitepe bulunmadan önce Urfa halkı ağaca sürekli gidip dileklerini dileyip çaput bağlarlarmış daha çok çocuk isteyenler gelirmiş. 








Yabani tavşan gördük daha doğrusu radar eşim gördü yolda yürürken kendisine etrafında ne gördüğünü sorarsanız size ayrıntısıyla rapor verir mesleğinden böyle olduğunu söylüyor. :D Benim gibi bakar körler için ideal insan (: Her neyse kendisi Adana lı olduğu için tavşanı yemek olarak gördü ben tatlılığından bahsederken o çıkacak eti düşünüyordu hatta şöyle bir anımız var Istanbul da Dolmabahçe ye gitmiştik ve martılar etrafımız da yürüyordu kendisi tavuktan daha büyük olduklarını iyi baktığımızı ve bunları yiyip yemediğimizi sordu :D 
Her neyse bu tavşanın daha yavru olduğunu söylediğinde daha çok şaşırdım çünkü normal bizim gördüğümüz bildiğimiz tavşanlardan daha iriydi. 

Bu yazım çok uzadı biliyorum ama Göbeklitepe ye yolunuz düşerse At Çiftliğine mutlaka uğrayın çok ama çok güzeldi. Daha ne diyebilirim ki!




Atlar inanılmaz sağlıklı ve güzel duruyordu ama içimden geçmedi değil  neden biz insanlar her şeyi sahiplenip hapsediyoruz. Keşke özgür kalıp istedikleri gibi hayvanlar da yaşayabilse.

Bu fotoğrafta evimin oradaki daha yeni yeşillenen Söğüt ağacından. Parlıyor gibilerdi dikkatimi o kadar çekti ki aynı bir insan gibi bebekler de en başında parlıyor değil mi? Sonra gittikçe soluyoruz bir yaprak gibi... Aslında ne kadar çok birbirimize benziyormuşuz.

Bu aralar çok mutluyum ailemin yanında tam 1.5 ay kaldım bazen Suriye görevleri mutlu edebiliyormuş Mayıs ayında da annemler gelecek o yüzden çok çok mutluyum. Annelik çok tuhafmış şuan bir anneyim ve bebeğim dünyaya geldiğin de benden yavaşça kopmaya başlayacak ve bu beni şimdiden ağlatıyor. Düşünsenize 9 ay hep sizinle dünyaya geldiğinde özellikle büyüdüğünde benim gibi ailesinden çok uzak bir yere gidebilir. Annem buna nasıl katlanmış nasıl izin vermiş diye düşünüp durdum. Hayatın kuralı değil bu bambaşka bir şey.

Güzel ve çokça  mutlu günler dilerim. (: 



13 yorum:

  1. Ah içimde uktedir Göbeklitepe.. gitmek için etrafın rahatlamasını bekliyorum. Çok kıymetli biryer orası, ne iyi yapmışsınız gitmekle. :) Çok güzel kareler çekmişsiniz elinize sağlık. Siz de bir an önce bebeğinize kavuşursunuz dilerim. :) Annelik güzel ama özgür bir birey yetiştirmek çok daha güzel. Sevgilerimi gönderiyorum. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim haklısınız (: Umarım bir an önce her şey normale döner ve eskisi gibi rahat bir şekilde gezersiniz görülmesi gereken bir yer(:
      Kucak dolusu sevgiler :)(:

      Sil
  2. Doğal güzellikler her zaman bir başka oluyor gerçekten haklısınız (:

    YanıtlaSil
  3. saol yaa çok keyif verdi bu yazın. annelik de hadi maşallah maşallah :)

    YanıtlaSil
  4. Hep merak etmişimdir Göbeklitepeyi. Netflixteki Atiye dizisinden sonra merakım daha da arttı. İnşallah kısmet olur. Bebeğini sağlıkla kucağına almanı diliyorum. Olacaksa da kısa süreli ve tatlı ayrılıklar olsun inşallah. Sevgilerimle😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Inşallah görmek size de nasip olur (: Amin çok teşekkür ederim.
      Kucak dolusu sevgilerle (:

      Sil
  5. Göbeklitepe bana her zaman ilham vermiştir. Bebeğiniz için tüm iyi temellilerimi yürekten gönderiyorum size umarım sağlıkla kucağınıza alır öylede büyütürsünüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Daha öncesinde gitmiştim Göbeklitepe'ye. Farklı bir havası var. Oldukça mistik ve tuhaf bir şekilde huzurlu. Tarihi de ilgi çekici olmuştu benim için.
    Dilerim bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alır mutlulukla,huzurla,sevgiyle büyütürsünüz :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin çok teşekkür ederim. Daha çok yer görüp gezmek dileğiyle (:

      Sil
  7. Göbeklitepe’ye dair TRT’nin belgeseli bayağı etkileyiciydi. Güzel bir yazı olmuş kaleminize sağlık, Allah analı babalı büyütsün, sağlıklı ve mutlu bir ömür nasip etsin.

    YanıtlaSil