ANASAYFA

27 Ekim 2023 Cuma

Okumak


 Okumaya nasıl başladınız?

Arkadaşımdan aldığım bir ödünç kitap vardı. Annem o kitabı okumaya başlamıştı.(Canan Tan Piraye) Annem okurken bütün bağlantısı kopuyordu bizden bu yüzden kitabı aşırı merak ettim. Aslında annem çoğu kısmını anlatmıştı. Ama ben okurken daha çok keyif aldım. 

Sonrasında kitapçıda fantastik bir kitapla karşılaştım. Göçebe Stephenie Meyer kitabı o kadar kısa zamanda bittirdim ki! Kendime inanmamıştım. Daha sonra okulda teneffüs aralarında boş dersler de kitap okumaya başladım. Sürekli fantastik ve gerilim türünü severdim. Bir öğretmenimizin Goethe Genç Werher ın Acı larından bahsetmesiyle klasiklere de merak salmaya başladım. 

Ben çok sıkılgan bir insanımdır. Birşeyi aynı istikrarla sürdüremem fakat okuma sevdam beni hiç sıkmadı. En zor kitapları bile sonuna kadar okumuşumdur. Nadirdir bıraktığım kitaplar. 

Okuma açlığı çektiğim dönemleri de bilirim. Bir iki ay kitap okumadıysam onun boşluğunu derinden hissederim. Birçok kitabı araştırıp beynimin bir kısmına not ederim. Aldığımdaysa benden mutlusu yoktur. Bir ara fazlasıyla kitap alma alışkanlığım vardı. Neyse ki bunu zaman için de törpüledim. Her şeyin fazlası zarar. 

Artık bana bir şeyler katacak kitaplara yöneldim. Klasiklerden vazgeçemiyorum.

Bu aralar kişisel gelişim kitapları da okumak istiyorum. Benimle konuşabilecek bir kitapla...


Kitapsız kalmayalım 🌙

2 yorum:

  1. Önemli olan tarzını bulmak zaten. Gerisi çorap söküğü gibi geliyor :) Kişisel gelişim için bir kaç kitap önerseydin ya. Hatta hepsi için :)

    YanıtlaSil
  2. annem bababmdan gördüm ben de vee en büyük tutkum halen :)

    YanıtlaSil