ANASAYFA

25 Eylül 2024 Çarşamba

Kavak Yelleri ~ Reşat Nuri Güntekin


 "Tabiatta yalnız kavaklar değil, her şey onu ayrı ayrı hayran etmekteydi. Kâh karınca yuvalarına eğilerek bu iğne burnu gibi hayvancıkların kışlık zahirelerini durup dinlenmeden taşımalarını seyreder, akşama kadar kahvede oturan, kavak altında uyuyan sürü sürü hemşehrilerinin bu mahluklardan nasıl ibret almadıklarına şaşardı."s214


Reşat Nuri Güntekin lisedeyken Çalıkuşu nu okumuştum şimdi tekrar okumayı düşünüyorum. Çünkü bugün ki kafamla okuduğum bütün kitaplarına ayrı hayran kalıyorum. Kitaplarındaki insan çeşitliliği ve dönem şartlarını gelişmeleri olayları öyle yalın ve tarafsız aktarıyor ki döneme ışınlanıyorsunuz. 

Cumhuriyetin ilk dönemine ışınlandık. küçük bir kasabaya tayini çıkan bir doktorla birlikte ilk önce oradan nasıl kurtulacağımızın planlarını yaptık. yavaş yavaş alıştık İstanbul hasreti de çektik arada ama buraya bizi bağlayan gelişmeler yaşandı. Sonra özlem ağır bastı gelişmeler de yatıştı. Yeni ve bizi üzen şeyler yaşandı.E bıraktığımızı da hayli merak ettik. Yaşımızı dert etmeyip gençlik yılımızda bıraktığımız İstanbul'u aynı kaldı sanıp kendimizinde değişmediğini düşünüp düştük yollara ve öğrendik ne biz aynı kaldık ne de Istanbul. 

Şahaneydi. Cumhuriyetin ilk dönemler de bu kadar baskıcı olduğunu bilmiyordum özellikle anadolu insanı için bu geçiş çok zor olmuş. Çok güzeldi okumanızı kesinlikle tavsiye ederim.

🌱"Aşk da değil de, Kerem ile Aslı masalında olduğu gibi âdeta kurşunla vurulmuşçasına bir vurgunluk..."s232


🌱"Sırf Emin Hulusi'nin kendine has bir çeşnide şakaları olarak hatırımda tuttuğum bu cümlelerde ben, yalnız oğullarıyla ortaklaşa giyilen paltodaki, kızların şapkası yüzünden kiremitsiz kalan damdaki, gömlek ve çoraplarını göstermemek için bayılmaktan vazgeçen insandaki tuhaflıklara gülmüştüm."s308

Şu satırlar beni paramparça etmiştir. Gülünecek ne buldun ki! 

🌱"Hayrül'enis bence kitab-ı nefistir

Ol yâr-ı mihribana aman ihtimam edin."( Hayırlı dost bence çok güzel bir kitaptır O sevgili dosta aman özen gösterin)s380


🌱"Ölüm her yerde çirkindir."s487



Hayatınız dan sevgi eksik olmasın 🌸


1 yorum: