ANASAYFA

6 Ekim 2024 Pazar

Gün Olur Asra Bedel ~ Cengiz Aytmatov


 "İnsanoğlunun, bir başkasını, başkasının kişiliğini kıskanma kusurundan kurtulması çok zaman alacak."s406


Uzun zaman oldu. Yorumlamakta zorlanıyorum şuan. Eskiden okuduğum kitapların karakterlerin isimlerini hiç unutmazdım. Kitap her şeyiyle hafızamda kalırdı. 

Şimdi...

Bu kitap öyle kolay yorumlanacak bir kitapta değil. Benim için eşsizdi. 

Mankurtlaşmayı öğrendim. İnsanın kendi kültürüne karşı kendi soyuna karşı yabancılaşması gibi düşünebilirsiniz hissizleşmesi önemsizleşmesi... 

Yedigey baş karakterimizi olduğu gibi hatırlıyorum. Kültürüne geleneklerine bağlı iyi bir insan Yedigey. Arkadaşının vefatı üzerine onlar için kutsal bir yere gömülmesinde ısrar ediyor. Nitekim arkadaşının da vasiyetidir. Arkadaşının oğlu tam bir mankurttur(Okurken bu terimi çok iyi bir şekilde anlayabilirsinz.) Nitekim Yedigey çok inatçı biri olduğu için kimse onu kararından döndüremez. Cenaze yolcuğu sırasında. Arkadaşıyla ilk tanışma yılları ve gençlik yıllarına gideriz... Fakat bir yandan da başka bir dünya yla tanışırız. Bozkır la trenlerle ve tabii ki dönemin baskısıyla da. Ayrıca kitapta çok özel bir şey var. Kitabın içerisinde ayrı bir kitap gibi uzay ve yeni bir dünyayla ilgili okurken o bölümler çok hoşuma gitti.. 

Kitapla ilgili baya bir şey hatırlıyormuşum. Fakat beni en rahatsız eden ve en iyi hatırladığım şey. Yedigey'in eşine karşı vefasızlığıdır. Bu nasıl oluyor derseniz. İstasyona bir gün kaçak gibi bir aile gelir. Nitekim bu aile öğretmendir ve çok bilgili biridir. Dönemin iftiralarından dolayı çok zor durumda kaldıkları için bu ıssız istasyonu yeni yaşam yerleri olarak seçerler. Yedigey içten içe arkadaşım dediği insanın eşini beğenmektedir. Arkadaşının talihsizliğinden yararlanmaya çalışması benim için en mide bulandırıcı kısımdır. Nitekim karşılık bulamamasıyla çok sevindim. Ama yıllar sonra bile bir şekilde bulmaya çalışması.. anlayamıyorum... Anlamakta istemiyorum.

Okumanızı tavsiye ederim... Oldukça değerli bir eser.


Kitapla ve sevgiyle kalın 🌷 

💭"Herkes bir yeri bırakıp kaçabilir, fakat herkes kendini istediği kalıba sokamaz."s355

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder