ANASAYFA

27 Kasım 2014 Perşembe

Anna Karenina - TOLSTOY

Klasik kitaplar bir başka oluyor benim için çok severek okudum.Hemen bitmesin diye yavaş yavaş sindire sindire okudum diyebilirim nedense klasik kitapları uzun sürede okumayı seviyorum.Kitabın filmi de yapılmış okuduktan sonra izlemenizi tavsiye ederim kitabı birebir işlemeseler de filmdeki dans sahnelerini kesinlikle izlemelisiniz(Keira Knightley Anna karakterine çok uygundu ve çok güzel canlandırmış Anna yı) filmi de beğendim diyebilirim kitabı okumadan önce izleseydim filme hayran kalabilirdim ama tabi ki okuduktan sonra filmde sürekli eksiklikleri gördüm ve sürekli kitapla karşılaştırdım o yüzden ilk önce kitp sonra film izlemenizi tavsiye ediyorum :)Bu film afişi  çok uyumlu kitapla keşke kitap kapağı bu olsaymış



Konusuna gelirsek bence bu kitapta her türlü aşk ve sevme biçimi vardı kitapta bir sözle
çok iyi açıklanmış
'İnsan sayısı kadar düşünce çeşidi olduğu gibi, kalp sayısı kadar da sevme çeşidi vardır.'



Levin le Kitti nin aşkı çok güzeldi özellikle Levin in . Her ne kadar sonradan o da
Anna nın az da olsa güzelliğine kapılsa da örnek alınacak biriydi sevgisi öyle güzeldi ki ama çok gurur yapsa da bence haklıydı yerinde kim olsa aynı gururu yapardı belki daha fazlasını  tabi en önemli aşkımız Anna nın ki yasak aşkın büyüsüne kapıldı diyebilirim sonradan pişman olsa da
yasak aşkı yüzünden bütün değerini kaybetti en önemli kaybı oğluydu tabi ki ama Anna cesur bir karakterdi sonuçta bir aşk için her şeyini kaybeden biri oldu pişmanlıklarla dolu bir cesurluk ve kocasının bunu hak etmediğini düşünüyorum
Vronski ye gelirsek yasak aşk onu cezp etti sonra o da yasak aşkın sorumluluklarını taşıyamadı
ve sevdiği kadının psikolojisinin bozulmasına neden oldu diyebilirim ben Vrosnki yi bir türlü sevemedim Anna nasıl aşık oldu şaşırmış durumdayım bence hiç hoş bir kişiliği yoktu
Her ne kadar Vronski ve Anna nın aşkını hiç hoş bulmasam da sonlarına üzüldüm
Kitapta sadece aşk yok o dönemin Rusya sı çok iyi anlatılmış okunulacak değerli bir kitap bir klasik severseniz kesinlikle okuyun :)














5 yorum:

  1. Anna Karenina, okuduğum klasiklerden unutamadıklarım arasındadır. Filmini de izlemiştim ve filmler çoğunlukla kitabı yansıtmıyor ya da eksik kalıyor :)

    YanıtlaSil
  2. Benimde unutamadıklarım arasındadır. Gerçekten hiç yansıtmıyordu özellikle filmin sonu hiç olmamıştı ben kitabın sonunda çok etkilenmiştim çünkü dediğiniz gibi çok eksikleri vardı ama nedense beğendim beğenmemin sebebiyse kesinlikle dans sahneleri yüzünden :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de kitabı okuduktan sonra filmini izlemeyi tercih ediyorum.

    YanıtlaSil
  4. ah ne güzel kitap. film olarak daaa eski versiyonları var iyi olan :) ah bir jane eyre okusan yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu bana birkaç kişi daha söyledi artık okumam farz oldu :) Eski versiyonlarına bakıyım ben ama bunu da izlemeni tavsiye ederim dans sahnesi çok güzeldi :)

      Sil