ANASAYFA

4 Eylül 2018 Salı

SINIRIN GÜNEYİNDE GÜNEŞİN BATISINDA - HARUKİ MURAKAMİ



Merhabalar ,

Haruki Murakami ' nin okuduğum ilk kitabıdır. 

Konusu bir erkeğin çocukluk yıllarından 30'larının sonuna kadar ki aşk hayatını anlatmaktadır.
Hacime'nin sınıf arkadaşı ve komşusu olan ilk aşkı Şimamoto yla başlar. Masum ve ortak yönlerinin çok olduğu bir arkadaşlıktır. İkinci aşkı liseden sınıf arkadaşı Izumi dir Izumi'ye hayatı boyunca unutamayacağı bir acı yaşatmıştır.
30 yaşında zengin ve iyi bir kız olan eşi Yukiko ile tanışıp kısa zaman içerisinde evlenmesiyle devam eder.Eşinin babası sayesinde kendisine bir bar açar ve zaman içerisinde işlerini büyütüp iki bar sahibi olur. Bu zaman içerisinde iki tane kız çocuğu sahibi olur. Bir dergide kendisi üzerine makale yazılmasıyla eski arkadaşlarının ziyaretleri başlar Izumi hakkında yeni şeyler öğrenir. Belli bir zaman sonra Şimamoto'nun ziyaretiyle evliliğini ve yaşadıklarını sorgulamasıyla devam eder.

Kitap bitti fakat soru işaretlerinin hiçbiri cevaplanmadı. Şimamoto' ya ne oldu? Izumi neler yaşadı ? Yukiko'yla evliliğini devam ettirebildi mi?  Açıkçası kitabı çok sevmedim. Baştan durağan ilerledi sonlara doğru heyecanlandı.Sevdiğim bir tarz değil ama diğer kitaplarını da okuyacağım.  

Okuyacak olanlara iyi okumalar dilerim.  😊

''Vaatler böyle belirsiz olanları dahi insanın aklına takılıp kalır.''

8 yorum:

  1. Yazı için teşekkürler :) İyi okumalar :)

    YanıtlaSil
  2. Okuduğunuz için ben teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. heeey murakami iki tane okudum ve okuycam bütün kitaplarını :) o zaman bu da olabileer saool :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi okumalar dilerim. :) Benimde okuyacaklarım arasında uzun bir listesi var bakalım :)

      Sil
  4. Güzel tavsiyen için teşekkür ederim 😊

    YanıtlaSil
  5. Murakami en sevdiğim iki yazardan birisidir. Uzun süredir kitaplarını okuyamıyorum, hep araya başka şeyler giriyor. Bu kitabı da okumak isterim. Murakaminin gerçekle hayalin karıştığı asla öngörülemeyen bir dünyası vardır. İmkansızın Şarkısı'nı tavsiye ederim.

    sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu okuduğum ilk kitabıydı farklı bir tarzı olduğu için başta zorluk çektim ama diğerlerinde bu sorunu yaşamayacağımı düşünüyorum.Bende hangi kitabını okusam diye karar veremiyordum çok teşekkür ederimm :)

      Sil