ANASAYFA

25 Ocak 2019 Cuma

Muhteşem Gatsby - F. Scott Fitzgerald

Herkese Merhaba :)

Oğuz Atay'ın  kısa öyküler kitabı  Korkuyu Beklerken i okuyordum fakat okuyamadım. Okurken ruhum daraldı bu yüzden de daha sonra okumak için rafa kaldırdım...

Muhteşem Gatsby okumaya  geçtim tek kelimeyle de bayıldım. İlk defa bu kadar gizemli bir karakterle karşılaştım. Gatsby'i aslında komşusu Nick sayesinde tanıyoruz. Nick, muhteşem villada oturan, muhteşem partiler veren komşusu Gatsby i merak eder. Bir gün Gatsby'nin özel daveti üzerine muhteşem partisine katılır.Parti de aslında kimsenin davet edilmediğini Gatsby'i aslında kimsenin tanımadığını fark eder. Çünkü herkes zenginliğinin kaynağı hakkında farklı şeyler söylemektedir. Kulaktan kulağa oyunu gibi düşünebilirsiniz.Aslında Gatsby çok zeki ve saygılı biri Nick'in sonradan hayran olduğu biridir. Nitekim diğer karakterleri okuduğumuzda Daisy ve Tom ikilisini insanların ne kadar yanıltıcı olduğunu görüyoruz.Kendinden başkasını düşünmeyen varlıkları, tek tek olaylar sayesinde tanıyoruz.Hemde bunları dışarıdan Nick'in gözünde olduğu gibi müdahalesiz görüyor ve farkına varıyoruz. Amerikan rüyasındaki bu yozlaşmış yaşamların günümüzde alelade yaşanan şeyler olduğunun da farkına varıyoruz.

Su gibi bir kitaptı aktı gitti. Elinizden düşmeyecek bir olay örgüsüne sahip ve çok kısa  tutulmuş, hiç uzatılmamış önümüze direk konulmuş.Okuduğum en iyi kitaplardan biriydi diyebilirim.
Filmi de var hafta sonu izlemeyi planlıyorum.


'' Onu ne affedebiliyor ne de sempati hissediyordum fakat yaptıklarını kendi gözünde haklı çıkardığını gördüm.Bütün bunlar bir umursamazlık ve kafa karışıklığından başka bir şey değildi. Tom ve Daisy hiçbir şeyi umursamayan insanlardı. Eşyaları,canlıları eziyorlar ve sonra da dönüp paralarına, umursamazlıklarına ya da onları bir arada tutan şey her neyse ona sığınıyorlar ve diğer insanların onların pisliklerini temizlemelerini bekliyorlardı. ''

İşte günümüzdeki bazı kişiler ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi.

''Bizi sürekli geçmişe atan akıntıya karşı mücadele eden gemiler gibiyiz. ''

İyi okumalar dilerim. :)

16 yorum:

  1. İlgi çekici anlatımınız ve tavsiyeniz için teşekkür ederim ... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  2. İlgi çekici bir kitapmış, nedense filminden hep uzak duruyordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen oluyor fakat sonra uzak durduğumuza üzülüyoruz 🙂

      Sil
  3. Great Gatsby Amerikan Edebiyatının en değerli kitaplarından bir tanesidir. Ayrıca Leonardo DiCaprio'nun başrolünü oynadığı film versiyonunu da izlemenizi tavsiye ederim.

    Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hafta sonu izleyeceğim zaten çoğu filmini izlemiştim bunu nasıl görmemişim kendime hayret ettim 🤗

      Bendende kucak dolusu sevgiler🙂

      Sil
  4. Oğuz Atay'ın "Korkuyu Beklerken" kitabını bende okumadım. Ancak, bu kitap Oğuz ATAY' ın hatırına ileri de (ileriki yaşlarda) ikinci bir denemeyi hak ediyordur herhalde.
    Muhteşem Gatsby'i ve yazarıyla ilk kez karşılaşıyorum. İnsanların, toplumların değişimine dair kitapları okumayı severim. Bu da öyle bir kitaba benziyor. Bir çok yayın evi basmış bu kitabı. Okuduğunuz yayın evinin çevirisini tavsiye eder misiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle birkaç kitap sonrası tekrar okuyacağım 🙂 Ben Ithaki yayın evinden Can Erhan Kızmaz'ın çevirisini okudum iyiydi tavsiye ederim fakat yine son seçim sizin olsun 🙂Toplum değişimini gerçekten çok iyi yansıtan bir kitap.🙂

      Sil
  5. Sürükleyici olması okuyucusunu arttırıyor

    YanıtlaSil
  6. Faydalı bilgiler için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. evet çok iyi yaaa kitap, filmi de öyle :) ay yaban için de saol yaa sayende nefis bişey okuduum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok çok sevindim :):):) Filmi izleyemedim daha bakalım :( :(

      Sil
  8. Zevkli bir yazı olmuş paylaşımınız için teşekkür ederiz.
    Blogum : Şiirler Güzelsözler

    YanıtlaSil