ANASAYFA

18 Ekim 2020 Pazar

Gezdim Gördüm Sevdim

 


Merhabalar sevgili arkadaşlarım,


Ilk gezi yazımı yazacağım biraz heyecanlıyım. Gezmeyi çok seviyorum gezme kelimesi geçerse hasta bile olsam mühim değil hemen iyileşirim. Annem bu yüzden hastalıklarıma asla inanmazdı iştahı da kesilmeyen biriyim ama çok mızmız oluyorum çekilmezleşiyorum. Yakın zaman da grip oldum ve eşimi bezdirdim diyebilirim hasta olacağım diye şuan ödü kopuyor.

  Şimdi fasulyenin faydalarına gelebiliriz. 

Adıyaman, beni şaşırtan bir şehir oldu. Hafızama kazındı diyebilirim unutamayacağım dağlarını. Hiç dağlık olduğunu düşünmemiştim. Nitekim Nemrut dağınin arkeologlar tarafından  bulunup varılması 3 ay sürmüş. Çünkü dağları var ve dağlarının tepelerinde de köyleri var. Adıyaman Kahta tamamen dağlık giderken ve dönerken hangi dağın daha yüksek olduğunu düşünürken Nemrut a varıyorsunuz ve görüyorsunuz ki en yükseğin de benim az önce sizi korkutan dağlar minicik oluyorlar. Zıplaya zıplaya mükemmel güneşe varıp güneşe sarılarak batabilirsiniz. Gidin görün Komagene şehrini Roma Imparatorluğu nu mağlup eden küçük ama büyük Komagene görülmeye değer. Fırat Nehri nin güzelliğini Nemrut dağından izleyin. Yıpranmış ama hala güzelliğini koruyan heykelerini ve dünyanın en büyük kümbet mezarına bir bakın. Komagene kralı Antiokhos Roma Impt. yendiği için böyle bir mezar yaptırdığı düşünülüyor kendisini Tanrı ilan etmiş civardaki en yüksek dağı seçmiş görkemli mezarı için nasıl yapıldığı hakkında bir bilgi yok. Geçmişte yapılan uygunsuz kazılar yapılara çok zarar verdiği için şuan hala mezarı tam olarak bulunamamış bu halinde bırakılmış. Iyi ki bırakmışlar.

Cender köprüsü ve Kahta kalesi de hemen Nemrut dağının eteklerinde Köprü ve kale çok güzeldi. Köprü için fotoğraf çekemedim çünkü güneşin batışına yetişmemiz gerekiyordu. Nemrut kadar göz alıcıydılar diyebilirim (:

Ayaklarım da yara olduğu için ben açık ayakkabı giymek zorunda kaldım. Spor ayakkabı giyerseniz ve yanınıza bir hırka alırsanız ne mutlu size (:












10 yorum:

  1. Çok güzel kareler..emeğine sağlık canım benim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)
      Kucak dolusu sevgiler (:

      Sil
  2. Toprak yapısı çok oynak olduğu için kazı yapılırsa üstteki her şey aşağıya kayıyor bu nedenle kazı yapılamıyor demişti hocamız fakat mezara başka türlü ulaşmanın yollarını arıyor ve proje çalışıyorlar diye de söylemişti ama gerçekten zor bir yer bakalım gelecekte neler olacak :) adıyamana kız kardeşimin düğünü için gitmiştik bir iki yıl önce yaz sıcağında gitmek pek iyi olmadı gezemedim de düğün şeylerinden dolayı ama tekrar gidersem en çok görmek istediğim yerlerden birisi nemrut :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında 1982 de Zeus ların cizgisindeki en tepe noktasında boşluk ve alt çaprazın da bir boşluk olduğu saptanmış fakat dediğiniz gibi küçücük kireç taşlarından yapıldığı için biraz benim gözüm de imkansız duruyor. Hata dağa çıkarken yolda bir sürü düşen kayaları da görüyorsunuz. Tabii ki zaman ne gösterir bilemeyiz ama bu gizemiyle bile çok güzel. Güneydoğu kesinlikle yazın gezilmemeli Eylül ayı bile çok sıcak Ekim sonu ve Mayıs ayların da rahatlıkla gezebilirsiniz. (:

      Sil
  3. Bize de gitmek nasip olur umarım. :) Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Inşallah bende hiç gideceğimi düşünmezdim 2 sene öncesine kadar kader ne yazıldı bilemiyoruz. :) Çok teşekkür ederim.
      Kucak dolusu sevgiler (:

      Sil
  4. Çok güzel bir gezi yazısı olmuş canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım beğenmene sevindim (:
      Kucak dolusu sevgiler (:

      Sil
  5. Gezilerinizi instagram hesabınızdan da takip etmiştim. Ne güzel fotoğraflar:)

    YanıtlaSil