ANASAYFA

9 Aralık 2022 Cuma

Mai ve Siyah - Halit Ziya Uşaklıgil


 Merhabalar arkadaşlar,

Bu kitaptan sonra iki kitap okudum. Şuan beni çok etkileyen Martin Eden ı okuyorum ama hala aklımda İkbal var. 


İkbal, benim için unutulmayacak. Acizlik karşısında yok olan bir hayat. Başlar da okurken bu kitap bitmez diye düşünmüştüm. Çünkü Ahmet Cemil ve kibri beni itmişti. Hayalperest! Kendini çok önemli görüyordu. Çok tezat bir karakter. Ya da yavaş yavaş bir dönüşümdü. Gerçek gibiydi insana milim milim dokunuyor. Çok yavaş bir şekilde akıp gitti. Ahmet Cemil in çok genç yaşta omzuna büyük yükler yüklendi ama hayallerini de beslemekten hiç vazgeçemedi. İkbal uyanmasını sağladı.

Dönemin şartlarına bakıldığında ister istemez o dönem için normal diyebiliyorsunuz ama Ahmet Cemil kültürlü biri o yüzden bu kadar kendini geride tutmasını, ekşiye tuzluya karışmamak için kendini bu derece soyutlamasını en yakınındako kişinin mutsuzluğuna bu kadar kayıtsız kalışında düşünüp durdum. "Gençlik" galiba yanıtı. Gençlik bazen bizi çok cesur yaparken bazende çok korkak yapabiliyor sanırım.


"İnsan bedbahtlığını da, bahtiyarlığını da kendi meydana getirir, İkbal de kendine her şeyi iyi tarafından gösteren bir noktayı bulsun mesut olur. " S186


"İnsan kendisinin sefaletini bir servetin ihtişamı yanında, talihsizliğinin hükmünü bir saadet görünüşü karşısında daha büyük bir acıyla anlar."s226




4 yorum:

  1. Bu kitabı çok duyuyorum, güzel bir incelemeydi. Fırsat olursa okumak isterim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz ağır olsa da kesinlikle okumanızı tavsiye ederim ☺️

      Sil
  2. ne güzel roman de miii :) martin eden deee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evettt deep bu yıl okuduğum en iyi kitaptı 🥲

      Sil