ANASAYFA

30 Aralık 2022 Cuma

Martin Eden ~ Jack London


Merhabalar arkadaşlar,

Bu yıl beni en etkileyen kitapla geldim! Bu kadar güzel olmasının bir nedeni de kesinlikle çeviriden kaynaklı çok başarılı. Bundan sonra ki kitaplar da hep bu çeviriyi arayacağım kesin çünkü ben sürekli kitaplardaki olayları araştırmak için telefonumu yanımdan ayıramıyordum. Fakat Martin Eden da hiç ihtiyaç duymadım. 


Konusuna gelirsek bir denizcinin alt sınıftan birinin sosyeteden bir kıza aşık olmasıyla değişen yaşamı... O değişirken sizde değişiyorsunuz... O aşıkken aşkın ne kadar ulvi olduğunu fark ediyorsunuz. O amaçları için pes etmezken inancın ne kadar insanı beslediğini fark ediyorsunuz... Ama o insanların iç yüzünü görmeye başladığı zaman sizde kahroluyorsunuz... İki yüzlülük, menfaatler bu hayatın en çirkin tarafları ... Yükseldikçe küçülüyoruz içeride. Martin Eden depresyona olan yenilgisi haksız sayılmaz ya da ben ona hak vermeden duramadım... Onunla birlikte kaybolup gitti birçok şey.


Kesinlikle tavsiye ediyorum. Birçok defa tekrar tekrar okuyacağım bir kitap oldu. 

Sevgiyle kalın... 🧡

 







 

10 yorum:

  1. Okuma serüvenimde iz bırakan, çok sevdiğim bir kitap. Birisine bir kitap alacak olsam tereddut etmeden bu kitabı alırım. Ne okuyayım diyene tavsiye ederim. Martin Eden, bizim edebiyatımızda Mai ve Siyahın Ahmet Cemil'ini hatırlatır. İkiside edebiyata olan tutkuları ve hayat arasındaki gerilimde bir yer edinmek istiyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, benimde tavsiye edeceğim bir kitap. Ahmet Cemil biraz daha korkak bir karakter sevdiklerini koruyamayacak kadar aciz görmüştüm. Kız kardeşinin trajik sonu beni çok üzmüştü. Martin Eden ,sevdiklerine karşı daha korumacı kendi menfaatlerini düşünmüyor sadece sevdiği kişi ve yazma tutkusu, hayat mücadelesi. Haklısınız aslında babasını kaybetmesiyle erken yaşta hayat mücadelesi benziyor ayrıca Ahmet Cemil de damat tarafından hayatın ne kadar acımasız olduğunu gördü. Yazma tutkuları ve aynı şekilde hayata küsüp birçok şeyden vazgeçmeleri..Evet benzer yönleri çokça varmış. (:

      Sil
  2. Okumak istediğim kitaplardan biri. Herkes övüyor, merak ettim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım en kısa zamanda okursunuz. Hayatım da okuduğum en güzel en etkileyici kitaptı. (:

      Sil
  3. Okuyup beğendiğim bir kitap, Jack London söz konusu olunca tüm romanları merak uyandırıyor bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuana kadar iki kitabını okudum ve kesinlikle son değiller (:

      Sil
  4. bence de en iyilerden bu evet :)

    YanıtlaSil
  5. 2022'nin başında okuduğum kitaplardan zaman ne çabuk geçiyor. Jack Landon'ın kalemini seviyorum. Kitabı da çok sevmiştim. Keşke aşk bitmeseydi keşke güzel bir son okusaydık kırsaydı bütün sınıfların zincirlerini :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O bir aşk değildi ki! O bir insanın kullanılışıydı. Sırf ilgisi ve sevgisinden hoşlanmaydı sadece ve tabii ki istediği gibi sekillendirebileceği bir objeydi sadece.. maalesef gerçeklerle yüzleşmek bazen kitaptaki gibi çok acı olabiliyor. Kötü günler çok önemli birçok gözümüz bir anda açılıyor. (:

      Sil