ANASAYFA

7 Ocak 2023 Cumartesi

Zaman Makinesi ~ H.G.WELLS

 




Merhabalar arkadaşlar,
"Küçük ev sahiplerinde çok geçmeden fark ettiğim bir tuhaflık da ilgisizlikleriydi. Çocuklar gibi heyecan içinde şaşkın çığlıklar atarak bana yanaşıyorlar, ama biraz sonra yine çocuklar gibi beni incelemeyi bırakıp bir başka oyuncağa yöneliyorlardı." S31

Günümüz insanı buna bende dahilim her şeyden bu kadar çabuk sıkılmak hiç iyi bir şey değil.  Fakat yazarın bunu tahmin etmesi beni oldukça şaşırttı. Nitekim kitap 1895 de yazılmış. 

Yazarın daha önceden Dünyalar Savaşı nı okuyup çok beğenmiştim. Fakat bu kitabı daha güzelmiş. Ama ikisi de kesinlikle okunmalı. 

Konusuna gelirsek ; Zaman Gezgini bir akşam arkadaşlarını yemeğe çağırır ve sohbet etmeye başlarlar. Konu zamana gelince kahramanımız yaptığı bir maketi getirir. Çalıştırmasıyla kaybolan makete pek inanılmasa da bir sonra ki davetinde her şey değişir. Nitekim gezginimiz odaya perişan halde gelir. Yaşadıklarını anlatmaya başlamasıyla kitaptan kopmanız zorlaşıyor. Morlock lar ve Eloi lerle tanışmak beni o kadar heyecanlandırdı ki sonrasında dünya yaşamın da olanlar hayret vericiydi. 

Okumanızı kesinlikle tavsiye ediyorum. 
Kitapla ve sevgiyle kalın. 📚


"İnsan,insan kardeşlerinin sırtından geçinerek rahar rahat yaşamanın ve safa sürmenin tadını çıkarmış, Gereksinim'i kendine şiar ve bahane edinmiş, zamanı gelince de o Gereksinim kendi başına dert olmuştu."69
🍁



11 yorum:

  1. yakınlarda okudum çok iyiydi yani nasıl yazmış bunu de mi ta o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, iyi ki böyle ileri görüşlü insanlar kitap yazmış diyor insan (:

      Sil
  2. Beğendiğim bir kitap. Görsellerle harika bir tanıtım olmuş :)

    YanıtlaSil

  3. Her iki kitabı bende beğenmiştim.Vilidiğim iki filmi var bu kitabın izlemediysen iki versiyonunu da seyredebilirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, izlemedim ama şimdi merak ettim en kısa zamanda izleyeceğim (:

      Sil
  4. bazı şeyler hakikaten zamansız oluyor, ya da her zamanlı ;) teşekkürler paylaşım için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle, ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için (:

      Sil
  5. Kitabın derdi, teması çok önemli meselelere el atsa da okurken pek içine giremediğim bir kitap olmuştu maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O an ki ruh halimize ya da düşüncelerimize hata öncesinde okuduğumuz kitap bile etki ediyor. Uzun zamandır fantastik okumadığım için ve çok sevdiğim bir tür olduğu için beni fazla etkilemiş de olabilir. (:

      Sil
  6. Merhaba, bu kitabı bir yerlerde görmüş olmalıyım. Dönem dönem bazı kitaplar ve konulara ilgi yöneliyor, bazen de hiç alakasız kitaplar önüme geliyor bir çırpıda bitiriveriyorum. Teşekkürler yayın için.
    Bu arada sizi de bir zaman yolculuğuna çıkaracak bir haberim var. Radyo Momentos' ta blog dünyasından haberler programında bloğunuzu konuk ettim. Belki dinlemek istersiniz, linki ekliyorum :) Sevgiler,
    https://sezerozsen.blogspot.com/2023/01/blog-dunyasinda-bu-hafta-40.html

    YanıtlaSil