ANASAYFA

9 Şubat 2015 Pazartesi

Labirent Ölümcül Kaçış - James Dashner


      Hatırla, Hayatta kal, Koş
Konu tamamen hatırlamaya çalışmakla başlıyor ardından hayatta kalmanız lazım bunun için de koşmanız gerekiyor :) Baştan söylemek istiyorum elimden bırakamadım o kadar heyecanlıydı ki bir de uzun zamandır distopik okumuyordum aşk dram tarihi konulu kitaplardan sonra o kadar iyi geldi ki anlatamam Kitabı çok sevdim ya iyi ki almışım diyorum :) Ayrıca kitabın filmi de var onu da izledim birebir aynı gitmese de hatta çoğu kısım değiştirilmiş ama onu da sevdim beğendim yani heyecanlı güzel bir film yapmışlar izlemenizi tavsiye ederim tabi ki okuduktan sonra :)



Gelelim kitabın konusuna
Kitapta en sevdiğim karakterle başlamak istiyorum Asyalı Minho (Koşucu ) <3 :) nedense Asyalı karakterleri çok severim ama bu Minho gerçekten fena o rahatlık zekilik dedim ki neden ana karakter sen değilsin Minho ayrıca filmdeki Minho tam böyle istediğim gibi kitaptaki karakteri iyi canlandırmış resmini koymak isterdim ama ilk önce kendim hayal etmeyi seviyorum hayal gücünüzü engelemek istemem :) Ve konumuza gelelim artık :) Konu hareket halindeki bir asansörde tek başına olan Thomas la başlıyor Nerede olduğu hakkında  ve kim olduğu hakkında bir fikri yoktur çünkü hafızasını kaybetmiştir. Asansör açılıyor ve karşısında elli altmış tane çocuk görür çocuk dediğim en büyüklerinin 17 yaşında  olduğunu düşünüyorlar ve buradaki çocuklar yaşadıkları yere Kayran diyor Aynı Thomas gibi kimse hiçbir şey hatırlamıyor (değişim geçirenler bazı şeyler hatırlıyor ) sadece ayda bir kez aralarına bir çocuk katılıyor haftada bir de asansörden yemek ve ihtiyaçları geliyor Fakat buradaki çocuklar öyle bir düzen oluşturmuşlar ki herkesin bir görevi var burayı Thomas la  birlikte keşfediyoruz Kayran ın aslında bir labirent olduğunu Labirentin sürekli değişimde ve içinde tehlikeler olduğunu öğreniyoruz Bildiğiniz gibi Kayran da herkesin bir görevi var Labirent i keşfetmekte Koşucuların görevi Thomas ta koşucu olmak istiyor fakat Thomas geldiğinden beri her şey değişir Thomas ın ardından Terrasa adlı bir kız gelir Thomas kızı tanıyordur Kız da Thomas ı tanıyordur işte olaylar burada başlıyor


Kısacası ben  filmi de kitabı da beğendim tavsiye ederim ayrıntılı anlatmış gibi durabilirim ama anlatıklarım kitabın %1 lik bir kısmı  okuyun Filmi izleyenler okumaya gerek duymayabilir ama kitapla filmin arasında uçurumluk farklar var izleseniz bile okuyun derim okumak her zaman daha güzel daha ayrıntılı her şey hem seri tamamlanmış şimdi ikinci kitaba başlayacağım seriyi hemen bitirmek istiyorum çünkü  çok merak ediyorum :)


NOT : Thomas karakterini de çok sevdim Teen Wolf izlediğim için Thomas ı canlandıran Dylan O'brien görünce bir sevinç çığlığı attım :) 

3 yorum:

  1. Distopya türü kitap pek okumadım, sevmediğimden değil, sürükleyici olan her türlü kitabı okurum. Pür'ü okumuştum, o da güzeldi. Pür'ün devamı olan Füzyon'u çok küçük puntolu olduğu için erteliyorum hep. Bu kitap rastladığım bir kitaptı, artık bilgim var güzel yorumundan sonra canım :)

    YanıtlaSil
  2. Kitap çok sürükleyici canım ben elimden bırakamadım bir türlü :)
    Pür ü okumadım ama bir çok blog da yorumları okumuştum o da alacaklarımın arasında benim alacak listem gittikçe artıyor :)

    YanıtlaSil
  3. Ah sorma :) benim de almak istediğim o kadar çok kitap var ki.

    YanıtlaSil