ANASAYFA

25 Mart 2019 Pazartesi

Stefan Zweig - O muydu?


Her zaman ki gibi mükemmeldi ! Kitaplarımı okumadan önce hep bir mini araştırma yapar okurdum ama hiç araştırmadan okumaya başladım.Biliyorsunuz şu ara yoğun olduğum için(Kpss çalışmalarına da başladım geç kaldım ama olsun.) rastgele ince  olduğu için Zweig seçtim yoksa 5-6 ay daha dururdu. Tabii ki çok şanslıyım iyi ki elime gelmiş :)

Anlatmak istemiyorum büyüsü bozulacak vazgeçebilirsiniz diye korkuyorum. Çok iyi bir konuya sahip kesinlikle kötü düşünmeyin tarzım değil gibisinden çünkü ben tarzım değil deyip çok ertelerdim hatta aldığıma pişman olurdum o derece tarzım değil  :)

Konusunu bir gözlem gibi düşünebilirsiniz insanları gözlemlemeyi sevenler kesinlikle okuyun !

Çocuklarını evlendirmiş ve emekli olan bir çift sakin ama çok güzel göle yakın bir yere ev yaptırır.
Kısa bir zaman sonra da yakınlarına genç bir çift ev yaptırır.
Betsy'le birlikte genç çifti ve Ponto' yu tanıyoruz :)
Sonlara doğru gerilimi yüksek bir kitap başları da bir o kadar güzeldi :)

Bu kadarcık bilgi yeterli sonra tadı olmuyor diye düşünüyorum.Benim gibi hiç konusunu bakmadan okusanız keşke ama artık çok geç :)

Keyifli okumalar dilerim :)

41 yorum:

  1. Zweig'in bir çok kitabını okudum, ancak bu kitabı okumak hiç aklımda yoktu. Alacağım kitaplar arasına ekledim. Tavsiye ve tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim umarım benim kadar beğenirsiniz :)

      Sil
  2. Yazara hiç şans vermedim. Niye vermedim diye şuan düşünüyorum :)
    Aklımda olsun

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler canım. KPSS'de başarılar dilerim :))

    YanıtlaSil
  4. Sınavda başarılar canım:) tesadüfen denk geldim bloguna ve enerjik yazılarını keyifle okudum, izlemeye aldım. Kitap ilgisi olanların blogunda dolaşmak çok hoşuma gidiyor. Zweig çok başarılı bir yazar. Az sözde çok şey anlatmak işini en iyi yapanlardan birisidir diyorum, ne dersin? Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim iyi ki denk gelmişsiniz :) Kesinlikle öyle, tek bir cümleyle istediği mesajı verebiliyor :)
      Kucak dolusu sevgiler :):)

      Sil
  5. :) Henüz bende onu okumadım. Öykü dinlemek çok güzel ama küçükken çok dinlerdim :)

    YanıtlaSil
  6. Zweig eserlerini bloğumda yorumladım fakat O Muydu? eserine fırsat yaratamamıştım, samimi yorumunuz harekete geçirmiş oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, umarım okuduğunuz da beğenirsiniz :)

      Sil
  7. kitaplarını hiç okumadığım bir yazar. Merakla alıp okuyacağım ilk fırsatta

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli okumalar dilerim beğenirsiniz inşallah :)

      Sil
  8. Gerçekten çok merak ettim. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Keyifli okumalar dilerim şimdiden :):)

      Sil
  9. İnan ki okuduğum en keyifli en samimi kitap tanıtımlarından birisini yazmışsın. Gerçekten emeğine sağlık. Kitabı sayende gerçekten okumak geldi içimden inan bana (:
    Kitabın ismi de çok sempatik geldi bana. Okuduktan sonra muhakkak buraya yazacağım düşüncelerimi. Tekrar teşekkürler. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Yorumunuzu merakla bekliyorum umarım benim kadar beğenirsiniz :)

      Sil
  10. Ben bu kitabı duymamıştım, çok faydalı bir bilgilendirme oldu. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. ilmi kitapları da bende okumak istiyorum, araştırıyorum şu aralar :)

    YanıtlaSil
  12. Ah nasıl da diller dökmüş okuyalım diye. Çok tatlişsinn seen ! :)) Tamam listeye aldım okurum inşaallah. Özet kısmını da tam kıvamında yazmışsın. İlgi çekici gözüküyor. Severim böyle konulu kitapları ve hatta filmleri de ;) Teşekkürler, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :):):) Bende bu tarz konular da filmlerden yanaydım ama kitaplarda da iyiymiş :):) İyi okumalar dilerim şimdiden :)
      Sevgiler :)))

      Sil
  13. Zweig'in sadece bir kitabını okudum. Başka kitaplarına da bakacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zweig sonradan bağımlılık yapabiliyor :) Keyifli okumalar dilerim :)

      Sil
  14. hemen not aldım ben de ...takipteyim...

    YanıtlaSil
  15. Yazınız bile ''beni oku,beni oku'' diyor :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Umarım okuduğunuz da beğenirsiniz :)

      Sil
  16. Bir mim pas ettim canımcım gelip alırsan sevinirim :))

    YanıtlaSil
  17. Şu sıralar ilmi kitaplara ağırlık vermeye başladım ben de. Bir süre hikaye/roman uzak kalacak gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduklarınızı takip edeceğim.Bende öyle bir liste hazırlamaya çalışıyorum :)

      Sil
  18. Stephan Zweig çok okunan bir yazar. Ben de kitaplarını çok severim. Bu kitabını okumamıştım. Tavsiye için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyküleri çok güzel ve tadında oluyor :) Rica ederim umarım beğenirsiniz :)

      Sil
  19. Merhabalar,


    Avusturyalı roman, tiyatro, biyografi yazarı Stefan Zweig'i ilk olarak ''Satranç'' kitabıyla tanımıştım. ‘’Olağanüstü Bir Gece’’ adlı romanını da dün itibariyle bitirdim. ”Olağanüstü Bir Gece”, seçkin bir burjuva olarak rahat ve tasasız varoluşunu sürdürürken giderek duyarsızlaşan bir adamın hayatındaki dönüştürücü deneyimini anlatmaktadır. Romanda beni en çok etkileyen cümle şu iki cümle olmuştu:


    -Kendisini bulmuş olan insan dünyada hiçbir şeyi kaybetmeyecektir. Kendi içindeki insanı kavramış olan insan ise bütün insanlığı anlayacaktır.

    -Ne var ki bu satırları zaten sadece kendim için yazacaktım ve kendime bile tam açıklayamadığım bir şeyleri başkaları için anlaşılır kılmak gibi bir niyetim hiç yoktu.


    ‘’Olağanüstü Bir Gece’’ adlı romandan altını çizdiğim, en sevdiğim yirmi alıntıyı okumanız için sizinle de paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/olaganustu-bir-gece-romanindan-muhtesem-20-alinti/

    Umuyorum ilgiyle okursunuz,
    edebiyatla ve sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil