ANASAYFA

7 Mart 2015 Cumartesi

Sevmekten Korkan Kız - Çiçek ÜÇOK

Kitabı bitireli 1 hafta geçti. İçimden hiç yorum yapmak, kitap hakkında konuşmak bile gelmiyor. Hayatımda okuduğum en saçma kitaptı. Sosyoloji okuduğum için kitaplara çoğunlukla sosyolojik açıdan bakmaya başladım. Bu kitap bizim normlarımızla alakasızdır Biz bu kadar maddiyatçı bir toplum değiliz.Maneviyatçıyız  fakat bu kitap daha çok maddiyata önem verilmiştir. Ne kadar yakışıklı olduğu, ne kadar zengin olduğu sadece bireysellik ön plandaydı. Özellikle kitabın baş karakteri Çisem'in aynı şehirde olup ailesiyle ayrı yaşamasını yadırgadım.Türk yazara ait kitap okuduğum da bize daha çok uyacak bir kültür bekliyorum. Yabancı yaşam tarzı gibi serbest bir aile yapısı göstermesi hoşuma gitmedi.Bizim genel aile-akraba yaşamımızla alakası yoktu. Kitapta gerçekten Aşırılık ve Ölçüsüzlük normu oluşmuş gerçek bir yabancılaşma gördüm .


Açıkçası anlatmak istemiyorum fakat kitabın konusunu beğenip benimseyenler okumak almak isteyenler olabilir Bu yüzden merak edenler için yorumum  ...

Çisem büyük bir hastanede doktorluk yapıyordur. Güzel , samimi bir arkadaş ortamı var çok yardımsever bir iyilik meleği diyebiliriz.Diğer karakterimiz Fatih, o da bir mühendis dahice bir buluşu var mikrofly Bu mikrofly ' nin ne işe yaradığını okuduğumda bence yazar bir fantastik kitap yazmalı diye düşündüm Her neyse bu mikrofly insan vücuduna büyük katkıları oluyor. Bu yüzden iki karakterimiz Edip amca sayesinde tanışıyorlar. Edip amca hastanenin baş hekimi Fatih inde çok yakın aile dostu Mikrofly çok önemli olduğu için hastaneden sadece Çisem ve Azra(Çisem'in yakın arkadaşı ) nın bilmesini istiyorlar yoksa bu buluşu çalan olabilirmiş. Mikrofly hastalar üzerinde denenirken tabi hastaların izniyle Fatih, Çisem'e aşık olur. Fatih çok bencil bir karakter sadece kendisini önemsiyor.Çisem ' in tam duygularını öğrenemeden Çisem'i sürekli bir zorlamada, aşırı kıskançlıklar göstermektedir. Çisem'se Fatih in bir sevgilisi olduğunu düşündüğü için Fatih ten uzak durmaya çalışıyordur. Birde hastanede uzun zamandan beri ona aşık olan Asım var ondanda kaçıyor. Çisem sürekli birilerinden kaçıyor kimseye net cevap vermiyordur. Net cevap verse ne güzel olacak ama vermiyor. Bunun sonucunda Fatih, Çisem'in ona aşık olduğunu sanıp tecavüz ediyor ve şiddet uyguluyor. Sonucunda Çisem Fatih ' e aşık olduğunu anlıyor.Çisem kimseye tecavüze uğradığını söyleyemiyor utanıyor.Tecavüze uğradığını Fatih in ailesi, Edip amca ( baş hekim ) yani çoğunluk biliyor ve şikayette bulunmuyor.Buraları okurken sinirlendim Fatih cezasını çekmeliydi ancak yazar resmen Fatih ' i ödüllendirdi. Böyle bir şey olamaz daha fazla anlatmak istemiyorum. Kitabın daha da fazlası var düşünün. Şunu da eklemeliyim kitabı okurken biraz doktorlar dizisi geldi aklıma fazlaca tıbbi terimler var. Özellikle takıldığım konu hastaların yakınlarına anlatırken  'Anlayacakları şekilde açıkladım' diyor. Okuyucularına oldukça tıbbi bilgiler veriyor bu beni sıktı bize de keşke anlayacağımız şekilde açıklasaydı

Kısacası kitabı sevmedim . 

2 yorum:

  1. bilemedim bak antipatik de gelmedi ama demek ki okunmasa da oluur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de tam bir zaman kaybı okunmaması daha iyi :)

      Sil