ANASAYFA

3 Nisan 2015 Cuma

AGORA (2009)


Ne diyeceğimi,nasıl başlayacağımı bilemiyorum.Söze, nereden başlasam.
Daha önce nasılda izlememişim,çok kızgınım kendime! Tesadüf eseri televizyon da izledim.Harika bir filmdi.Dönemin toplumsal yaşantısını,sorunlarını,din ve bilim çatışmalarını,kast sistemini, Hypatia'nın yani bir filozofun mücadelesi, o kadar iyi yansıtılmış ki, izlenmesi gereken filmler arasında diyebilirim.

Tabi felsefe severler için kaçırılmaması gereken bir film.
Filmimizin konusu din bilim çatışması diyebilirim.Çünkü başta Paganlılar  putlara inanıyor çok tanrılı bir dönem.Hristiyanlıkta yayılmakta doğal olarak Paganlılar için bir tehdit halk artık putlara inanmıyor. Yahudilik veya Hristiyanlığa doğru bir eğilim başlıyor. Sonucunda da iç savaş başlıyor.




Hypatia, çoğu filozof gibi sadece felsefeye inanıyor. Hypatia, bir matematikçi ve astronom  yanı sıra Dünya ve Güneş sistemini çözmeye de çalışıyor.Asil bir kadın olarak da evlenmediği sürece araştırmalarını yapıyor.Çünkü babası Filozof Theon, araştırmalarına müsaade ediyor. Evlenirse, eşinin sözünü dinlemek zorunda kalacağı için evlenmemeyi tercih ediyor. Öğrencisi Orestes ve Kölesi Davus, Hypatia 'ya aşık. Hatta Hypatia,Köle Davus'u yanından hiç ayırmaz.Bu sayede Davus çok bilgilidir.Aynı Hypatia gibi Dünya ve Güneş sitemini çözmeye çalışır.Bir gün Davus'un yaptığı maketi gören Hypatia maketten çok etkilenir.Derslerine Davus'uda alıp, maket sistemini Davus'a anlatırır. Hypatia, her ne kadar Davus'u her zaman yanında tutsa da, köleliğini aşağılamaktan geri kalmaz. Buda Davus'u içten içe bir çatışmaya sokar. Orestes'i ben çok sevdim.Aşkı için her şeyi yapabilirdi.Fakat filmin sonlarında beni şaşırttı. Davus'un aşkında 'KAST SİSTEMİ' yani büyük bir engel vardı. Davus, çok cesurdu cesurluğunu her zaman gösterdi. Filmin sonu çok etkileyiciydi.O zamanlar için  Din'nin Bilim üzerindeki baskısı çok iyi yansıtılmıştı.
Din adamlarının bilimi, büyücülük olarak adlandırması.Toplumun buna koşulsuz şartsız kabul edişi ve büyük bir bilim kadının vahşice  katedilmesi ...

Son olarak da, film dört dörtlüktü.

Filmdeki oyuncular da iyiydi Hypatia rolünü canlandıran Rachel Weısz mükemmeldi.


Filmin fragmanı 




















4 yorum:

  1. izlediim evet çok güzeldiiiii, hypatia da ne önemli bir insanmış ama de miii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen gerçekten çok önemli bir insanmış. Filmin sonunda ne kadar da ağlamıştım :(

      Sil
  2. Çok teşekkürler bu tanıtım için; mutlaka izleyeceğim:)

    sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim :) umarım beğenirsiniz izledikten sonra ki yorumunuzu bekliyorum :)

      Sil