ANASAYFA

9 Ağustos 2024 Cuma

Boş Dolaplar ~ Annie Ernaux


🪻"Hayaller kuruyor,zihnimde onlara biçim veriyordum ve sonra yere inip onları oldukları gibi kabullenmek zorunda kalıyordum."s103


Dönüp dönüp arkaya geçmişe bakıyoruz okurken bende öyle oldu..


Yazardan okuduğum ikinci kitap ve beni yine derinden etkiledi..


İnsanları etiketlemek daha en başından başlıyor çocukluktan 


🍂"İnanmak istemiyorum, niçin onlar gibi olmayayım, mideme bir taş oturuyor, gözyaşlarım gözümü yakıyor. Artık hiçbir şey önceki gibi değil. Aşağılanma bu. Okulda öğrendim bunu,okulda hissettim aşağılanmayı." S53


Okulda aşağılandıkça yani bu duyguyu öğrendikçe ailesinden uzaklaşıyor ve ailesini kendisi de aşağılamaya başlıyor.


Uzaklaşmasıyla ders tutkusunun pekişip artması ve bunu kurtuluş olarak görmeye başlaması ailesinin bundan bir haber çabaları... İnsan ne kadar iki yüzlü olabiliyor özellikle ailesine karşı..


 Okurken çok kalbim kırıldı yine, toplum nerede durması gerektiğini bilmeyen bir yargı canavarı gibi  bir insan ailesinden ne kadar uzaklaştırabilir açıkça gösteriyor.


Kitapla kalın 🌷

Hoşçakalın ☘️


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder