ANASAYFA

14 Ağustos 2023 Pazartesi

Fatih Harbiye - Peyami Safa




'Bizi bizden daha iyi biliyorlar , Mesnevi'yi de, Rubaiyat'ı da , Gazali'yi de, Farabi'yi de bizden daha çok okuyorlar; bizi bizden daha çok takdir ediyorlar; bizim bizden daha büyük düşmanımız yoktur efendim, yoktur.'s120


Kitapta en etkilendiğim alıntıdır. Hepsini biliyorum fakat hiçbirini gerçekten de okumadım. Kendimi bu yüzden bir dönem sorgulamıştım. Neden kendi edebiyatımızın klasiklerini okumuyorum diye. Bir sonra ki hedefim ise bu büyük bilim insanlarımızın, düşünürlerimizin kitaplarına da yer vermeyi hedefliyorum.


Peyami Safa dan okuduğum ikinci kitap. 
Baktım dizisi de çekilmiş fakat biraz incelediğim de bu güzel mesajı yok sayıp kitapla alakasız bir son bile yapmışlar. 
Ben kitapta Şinasi ye hayran olurken. Dizi de eminim herkes Macit diyordur. 
Şinasi bir insanın göz yumabileceğinden fazlasıyla göz yumuyor olanlara. Sabırla bekliyor. Neriman ise büyük bir sınav veriyor kendi içerisinde. Şark kültürü altında yetişmiş ve modernliği tanımaya başlamış bir insanın yaşayabileceği bir bocalama . 
'Para mara.. boş laf! Saadet başka şey's102


Kitapla kalın 🍀






 

2 yorum: