ANASAYFA

21 Ağustos 2023 Pazartesi

Körlük - Jose SARAMAGO


 Çok az okumayan kalmıştır diye düşünüyorum. Burada yeni açılan bir kütüphaneye denk geldik oğlumu parka götürürken . Küçük ama bir o kadar dolu bir kütüphane bir daha ki gidişimde fotoğraflarıyla birlikte gelirim. :) 

Gezinirken okumadığım ama merak ettiğim Körlük kitabına denk geldim. Açıkçası film aşığı biri olarak izlemiştim. Net hatırlamadığım içinde mutluyum :)


' Bazı sorunlar , üzerinde uzun uzun konuşunca kötüye gidebilir, yerinde söylenmiş birkaç sözse onları kolayca çözebilir.'s92


Bu alıntı o kadar haklı buluyorum ki! Keşke etrafımız bizim ne söylediğimizi anlayabilecek insanlarla dolu olsa da çok yorulmasak kendimizi anlatmak için. 


Kitap aslında tek bir körlükten bahsetmiyor. Nasıl anlatsam aslında kör olunca birçok konuya kör olmuş gibiydi insanlar. Her şey körleşti. Ahlakımız, insanlığımız , ADALET imiz hepsi birden yok oldu. Sadece yaşamak ve yemek gibi dertler oluştu. Ne kadar acı bizi biz yapan şeylerin de körleşmesi özellikle devletin tutumundan askerlerin vicdan körlüğünden nefret ettim. 

Okumanızı kesinlikle tavsiye ederim. 


'Kavga da her zaman için az çok bir tür körlüktür.' s 134

'Korku her zaman için iyi bir akıl hocası değildir.'s190

'Her hareketimizden önce bütün sonuçlarını tahmin etmeye çalışsak, önce kesin sonuçları , sonra rastlantısal sonuçları, daha sonra da hayali sonuçları düşünmeye kalsak , kımıldamayız bile, tek bir adım atamayız.'s82


'Hamurumuz böyle bizim, biraz ilgisiz , biraz da kötü niyetliyiz. 's 39


ve kitapla kalın...🐞

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder