ANASAYFA

30 Ağustos 2023 Çarşamba

İnsani şeyler


 Çok yazı yazasım var... Olabildiğince her şeyi anlatasım var. İnsanlarla konuşmaya boş şeyler bile olsa ihtiyacım var... Konuşmak anlatmak en büyük ihtiyaçlardan bence bir de aynı dili konuşuyorsanız daha ne olsun! 


E ne yapalım buralara geliyorum benim böyle hallerde kaçacak yerim belli...

Eskilere bu ara çok gidiyorum soda içerken 15 yaşlarıma gittim. İlk defa dışarı da arkadaşlarımla görüştüğüm zamanlara menümüz her daim aynıydı. Limonlu soda ve tost :) O zamanlar ki arkadaşlıklarımı özledim. Hala görüşüyorum hala çok seviyorum ama o zamanlar sanki bambaşkaydı.Her şey heyecan doluydu her şey her zaman eğlenceli bir yönü vardı ve keşfetmesi keyifliydi.  

Bu gurbet olayı çok tuhaf bazen çok hassaslaşabiliyorsunuz. Sürekli yeni birilerini tanıyıp kendinizi anlatıyorsunuz ve birini olanca kuvvetinizle tanımaya çalışıyorsunuz. ve o bağı geliştirme çabası da cabası... Bazıları elinizde patlıyor. bazılarına şaşıp kalıyorsunuz. olmadık şeyleri duyuyor sağır oluyorsunuz e bir de dilsize dönüşmeniz gerekiyor. e bazı şeyleri de anlatmadan geçemiyorsunuz. Nitekim çok zor işler... 


Konya ile ilgili büyük hayal kırıklıkları yaşıyoruz eşimle birlikte... İnsanları çok kaba , trafik de hayatımda hiç bu kadar maganda görmemiştim. Trafik terörünün alası burada sanırım. Birine kibarca bir şey sorarsınız ama asla aynı şekilde yanıt alamıyorsunuz sanki beş dk sonra sizi dövecekmiş gibi davranıyorlar. Biz kiradayız lojmanlar geldiğimiz sene birçoğu yıkım kararı aldığı için buradan da biraz bizi zorladı nitekim insanı o kadar mükemmel ki kiramızı 3.000 den bir anda depremzedelerin gelmesiyle 8.000 ne çıkarmaya çalıştı. Ayrıca Ev sahibimizin bir taktiği de varmış eski kiracıyı evi satacağım diyerek çıkarmış nitekim bir başka dairesine de aynı şeyi yapmış. Şimdi bizimde bir satılık ilanımız var. Açgözlü ve anlaşmaya gelmeyen nasıl bir yere düştüğümüze anlam veremediğim bir yerdeyiz. 


Nitekim buradan kurtulmanın yollarını araştırıyoruz. Şehir , belediye mükemmel ama insanlık olarak sıfır... Birde biz gelmeden o kadar araştırdık ki birçok kişiyle görüşüp birçok fikir edindik hep iyi şeyler güzel şeyler duyduk. Şimdiyse o insanlardan tam tersi şeyleri duymak daha da sinire dokunuyor. 


hızlı trenden dolayı benim birinci önceliğimdi fakat benim uçaklarla barışmam gerek hayatım boyunca buna ihtiyacım olacak ... 


İyi geceler

6 yorum:

  1. Yaşadığın şehir biraz sığ düşüncelere sahip olanların çoğunlukta bulunduğu bir yer. Yarı Konyalı olan tarafımla sana tamamen hak veriyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef yabancılar içindeçok zor alışması

      Sil
  2. Bazen tek bir kişi bir şehri sevdirebiliyor, belki farklı bir semt daha iyi gelir. Konya'ya da hiç gitmedim hayatımda gerçi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle ama onu bulmak da çok kolay olmuyor galiba (: gezmek için güzel bir yer :)

      Sil
  3. eh konya tabii öyle insanları bir eskişehir bir izmir değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğudaki insanlar çok kibardı...ege bir başka zaten :(İç anadolu insanı çok ayrıymış böyle bir şey beklemiyorduk... :(

      Sil