ANASAYFA

21 Ağustos 2023 Pazartesi

Memduh Şevket Esendal - Ayaşlı ile Kiracıları


 'İnsan, sevmek ne demek olduğunu unutuyor da beni seviyorlar diye kendini avutuyor.' s 137


Ana karakterimizin bir ismi yok. Ankara da bir evde oda tutmasıyla yaşadıklarını okumaya başlıyoruz. Kitap çoğunlukla diyaloglar halinde ilerliyor. Karakterimizle birlikte evde yaşayan diğer kişileri tanıyoruz.

Olağan olaylarla ilerleyen güzel bir kitaptı. Karakterin varsayımları ve başına gelenler sizi de düşündürüyor. Cumhuriyet döneminin ilk kitaplarından kadınlarında çalışmaya başladığı bir dönem hata karakterimizin bu konuyla ilgili düşünceleri çok hoştu. 


M.Ş.ESENDAL diyalog ağırlıklı yazılarından dolayı çok başarılıymış kitabı okuyanlar bu yeteneğinin ne kadar iyi olduğunu keşfedecektir. 


Tavsiye ederim. Kitapla kalın 🌺

Tavsiye ederim  

2 yorum:

  1. Çok tavsiye edilen, edebiyatımızın önerilen kitaplarından biri. Okurken büyük bir beklentiyle bende onların arasında yaşamıştım, ancak Ayaşlı ve kiracıları ile çok fazla muhabbet kuramadım maalesef. Belki başka bir zaman tekrar okumam gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında tesadüf eseri aldığım bir kitaptı. Araştırmadan beklentisiz okudum belki de o yüzden beğendim. Çok fazla diyaloglardan oluşması beni şaşırttı.

      Sil