ANASAYFA

21 Ağustos 2023 Pazartesi

Reşat Nuri GÜNTEKİN - ACIMAK


 Mükemmel bir eser ile geldim ... 

Bu yıl okuduğum en iyi kitaplar listesinde şuan kendisi...  

Nasıl yorumlasam diye düşünüp duruyorum. Okuduktan sonra uzun bir süre etkisinde kalıyorsunuz. Aslında bir tüketim çılgınlığının,bir göz doymazlığının sonuçları gibi şuan günümüzün en büyük sorunlarından biri de bu değil midir? İnsanların borç içinde olup lüks yaşam derdinde olması ... 


Ama Acımak sadece bu değil bunun ötesinde birçok şeyi barındıran bir insan hayatının en derin mücadelelerini konu alıyor. 

Hayattaki duruşunuzun , mükemmel kişiliğinizin , dürüstlüğünüzün , onurunuzun,amaçlarınızın yavaş yavaş gitmesi. 

'Ben zannediyordum ki ömürlerimizin teknesini istediğimiz sahile götürmek için yalnız onun dümenini ele almak kafidir... Şimdi anlıyorum ki değilmiş... Yollar görünmez kayalarla doluymuş... Onlara çarpmamak lazımmış... Daha fenası gizli cereyanlar varmış ki insan onlara kapıldığı zaman yolun değiştiğini , gittikçe uzaklaştığını fark edemezmiş... Ta kendisini başka sahillere düşmüş görünceye kadar ... '  s 77

İnsan hayatı bu kadar acı işte .. Hepimiz bazen çok kolay kandırılabiliyoruz. Bununla övünenler bile var .. Hiç bir zaman kimseyi tamamıyla tanıyamayacağız sadece bize gösterdiğiyle yetinmek zorundayız ... 

'Göz kendini göremediği gibi anlaşılan pek yakınında olan şeyleri de göremiyor.' s 126

Kalp görmek istemiyorsa akıl ne yapsın ? Mürşid bunu öyle derin anladı ki ! Bedeli de bir o kadar ağır oldu. İnsan yaşadıklarını başına gelecekleri biraz biraz hisseder ama neden buna koşulsuzca koşar, neden bu kadar iyi niyetlerle başlayan şeyler kötü düşüncelere mağlup olur ! 


'İstinat noktaları yavaş yavaş aşınan , sonra günün birinde en ehemmiyetsiz bir sarsıntı ile birdenbire göçen binalara benzedim...'s128


Zehra ' yla birlikte babası Mürşid i tanımak benim içinde mükemmel bir deneyim oldu. Bazı kitaplara kendimi o kadar kaptırıyorum ki ! Üzerimde bildiğiniz Zehra gibi bir acı kaldı. O sonu bile iliklerime kadar hissettim. 

kesinlikle okumanız gereken kitaplarımızdan Türk edebiyatına karşı o kadar önyargılıydım ki okul yıllarımda şimdi her bir düşüncemden utanıyorum. 


'Evet dünya da tam saadet olmuyor. ' s59

'Uğranılan haksızlıklara ve hakaretlere koyun gibi tahammül etmemek insanlığın başlangıcıdır evlat... Daima söylerim ya...Toysun ... Bu hayatta nezaket sökmez... Çaresiz mütecaviz ve haşin olacaksın... Meselenin ne olduğunu sormuyorum evlat... Fakat kısmen haklı , kısmen haksız olduğuna eminim' s72



Kitapla kalın🌹


8 yorum:

  1. Reşat Nuri'nin eserlerini pek severim. Karşıma çıkması hoşuma gitti.:)

    YanıtlaSil
  2. hüseyin rahmi ile birlikte en sevdiğim iki yazardan biriiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüseyin Rahmi biraz daha eğlenceli ama R.Nuri çok etkileyici :)

      Sil
  3. TRT de yayınlanan eski bir dizi şeklinde ilk olarak izlemiştim sonra kitabını okumak nasip oldu. Klasiklerin TV ye aktarılması eskiden daha kaliteliydi sanırım benim için oldukça etkileyici bir eser, kaleminize sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle ,belki eskiden daha sadıktılar şimdi reyting için çok değiştiriyorlar maalesef. Yorumunuz içinTeşekkür ederim :)

      Sil
  4. Türk edebiyatında okudğum en güzel eserlerden biri. Özellikle, Zehra'nın Babası Mürşid'in idealist bir memurken adım adım nasıl suça iştirak ettiği ve tükenişine doğru gittiği ders alınası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meraktan kitabı elimden bırakamamıştım. Çok acı bir hayat dersi sunuyor. Reşat Nuri Güntekin çok kıymetli bir yazarımızmış.

      Sil